Kobling

Kobling, Gearkasse, differentiale, drivaksler
Besvar
Gentleman
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12 jul, 2007 05:11
Geografisk sted: Danmark

Kobling

Indlæg af Gentleman » 06 jul, 2010 20:53

<p>Hej Allesammen,</p><p></div></p><p>Håber at I kan hjælpe lidt med dette [:)]</p><p></div></p><p>Efter at have kørt på motorvej, kobler jeg ud ved afkørsel og der lyder/mærkes et smæld i koblingspedalen og så blev den nede. Har ca. 2 cm stenhård vandring på den nu og jeg humpede hjem med lave omdrejninger da koblingen ikke rigtigt vil tage fat og gearkassen blev enorm stram. Jeg kan ikke trække koblingen tilbage på plads, så jeg har en mistanke til at koblingscylinderen er defekt. Mener at have læst at der skulle sidde en fjeder i cylinderen der knækker efter mange km og min har gået vidunderlige 180.000 km.</p><p></div></p><p>Må indrømme at selve koblingen trænger til en udskiftning da min gearkasse har været stram i et stykke tid og her på det sidste var den begyndt at gå i "hak" når jeg skiftede gear (1., 2. og 3.), men det skulle ikke være skyld i ovenstående eller...?</p><p></div></p><p>Hjælp [B)]</p><p></div></p><p>Mvh.</p><p></div></p><p>Brian</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 06 jul, 2010 21:38

Det lyder mere som at en eller begge cylindre er slidt op. Hovedcylinderen (oppe ved toppen af kobl.pedalen) er let at skifte, derimod er slavecylinderen (sidder indvendig i koblingshuset) mere krævende, og jeg vil anbefale at skifte kobling samtidig.

Gentleman
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12 jul, 2007 05:11
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Gentleman » 08 jul, 2010 01:56

<p>Hej Erik,</p><p></div></p><p>Dit svar bekræfter desværre mine værste anelser og da jeg ikke har lift osv. til at få gearkassen af, ryger den til min mekaniker næste weekend og så får vi at se hvad der er galt [B)]</p><p></div></p><p>Tak for dit hurtige svar [:D]</p>

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Drivlinje"