alfa 145 1,4 ts 16v

Kobling, Gearkasse, differentiale, drivaksler
Besvar
hlh36
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26 jun, 2009 07:04
Geografisk sted:

alfa 145 1,4 ts 16v

Indlæg af hlh36 » 26 jun, 2009 07:11

Hej

Jeg er fuldstændig ny her på siden og kender intet til Alfa og i har i det hele taget ikk forstand på biler.
Jeg er nemlig kvinde[:)][:)], nej spøg til side (hved godt der findes kvinder der også kan det med biler )
Mit spørgsmål er at jeg står og skal købe en bil.. min trofaste mekaniker har 3 han kan tilbyde i "mit" prisleje.. en alfa 145 1,4 ts 16v Benzin, Registreret første gang: 15/11-97, Sidste syn: 19/5-09, Nysynet, Sort yderst flot og velholdt alfa, helt uden rust. nyimporteret fra portugal. leveres på hvide dk-plader. 3 måneders fuld garanti+rustgaranti, alu., aircon., c.lås, startspærre, højdejust. forsæde, el-ruder, el-spejle, bagagerumsdækken, læderindtræk, splitbagsæde, læderrat, tågelygter, airbag, abs, servo, ikke ryger, kørt 139000 til kr. 39.500
og en
ww polo 1,3 Benzin, Registreret første gang: 8/6-95, Sidste syn: 25/4-09, Nysynet, Grønmetal soltag, splitbagsæde, db.airbag, servo, indfarv. kofangere, tonede ruder, nysynet,
og en VW Polo 1,3 CL Coupé 3d
Benzin, Registreret første gang: 22/3-93, Sidste syn: 10/4-09, Nysynet, Sølvmetal Pæn og velholt 4-gears Polo. Nyimporteret uden rustangreb. Leveres nysynet på hvide plader. Ny stort service m/ bl.a. tandremsskifte kørt 104000 til 27.500...

men fordi jeg er så blank som jeg er og kun får råd fra venner og familie om og købe ww da det nok er det folk kender, spørger jeg nu her.. er alfaen her en ok pris.. er den dyr og reparere. og sluger den meget benzin osv...

virker måske som tåbelige spørgsmål..men det er det som er vigtigt for mig[8)]

mvh Heidi



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 26 jun, 2009 17:18

Hej Heidi og velkommen. En Alfa 145 er en bil, som er i klasse med en Golf og Audi A3, altså en klasse over f.eks. Polo. Den du er blevet tilbudt, har en masse tilbehør og prisen lyder fornuftig.
Da bilen er nysynet og med 3 mdr. garanti, må man gå ud fra, at den er i god og lovlig stand (det er Polo'erne nok også), så er der kun bilens øvrige tilstand at tjekke. Få en med bilforstand (eller FDM brugtvognstest) til at gennemgå den. På biler i den alder, du ser på, er det vigtigt at kontollere dem for rust, og evt. en frisk rustbeskyttelses behandling. En vigtig kontrol på en Alfa med motortypen i den 145, du kikker på, er om tandremmen er skiftet for nylig, den SKAL skiftes hvert 3. år eller max 80.000 km.
Som jeg skrev, så er 145 en klasse over Polo, så den er nok lidt dyrere at eje, afgift, forsikring, benzin og nok også reservedele, selv om det nok ikke er så slemt. Du skal tjekke hvad dit forsikringsselskab kvæver for at forsikre Alfa'en, nogle mener, at bilister som køre Alfa laver flere skader end andre.
For mig vil der ikke være tvivl, jeg køber bil med hjertet og har haft Alfa'er i 20 år, og i øvrigt aldrig problemer med dem. Polo køber man som man køber kummefrysere, funktionel og skidt med at de er kedelige.

svendm
Indlæg: 169
Tilmeldt: 08 aug, 2005 11:15
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 26 jun, 2009 19:44

Hej Heidi
Jeg har set den inde på bilbasen og den er rigtig flot.[8D]
Den bliver opgivet til 12,7 km/l og reservedele koster ikke mere end de gør til polo'en, snarer tværtimod.
Mit råd er: skynd dig at købe den.[:D]
Mvh.Svend

hlh36
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26 jun, 2009 07:04
Geografisk sted:

Indlæg af hlh36 » 26 jun, 2009 19:51

hej igen

tusind tak for det hurtige svar..og kan helt klar bruge dit svar til noget... jeg har talt med min mekaniker, tandremmen har været sprunget ved 120000 km, så derfor er der ny tandrem samt helt nyt topstykke på.
jeg har undersøgt pris hos forsikring og der er en forskel årligt på ca 700 kr. fra polo til alfa, så det er ikke der den ligger begravet::)
mht dele fortæller min mekaniker at da det ikke er en af de store motor , så skulle delene ikke være de dyreste.
Bilen har kun kørt i portugal, så derfor ingen rust.. derfor anbefaler han også ligesom dig, at jeg ovre en rustbeskyttelse her til august...

så et eller andet sted tror jeg at min beslutning er taget ;:)

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 26 jun, 2009 20:54

Heidi, jeg tror ikke du vil fortryde den Alfa 145. Den er langt smatere og køre uden sammenligning langt bedre end en Polo.
Tillykke

hlh36
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26 jun, 2009 07:04
Geografisk sted:

Indlæg af hlh36 » 03 jul, 2009 19:37

Hej igen

ja nu har jeg så købt min alfa, og er rigtig glad for den... jeg har været ude og køre en lang tur i den.. jeg har så oplevet at den når den tændes lyder som en diezel motot.. det høre ret hurtigt op, efter et par tryk på speederen stopper det.. jeg har fået afvide at dette kunne være oliepumpen der er ved og gå, og jeg har i de her forum læst om ligende eksempler, men det jeg ikke kan finde ud af, er om det er farligt og køre med. jeg har fuld garanti i 3 måneder, og vil kontakte min sælger, spørgsmålet er bare, hvad jeg skal sige til ham der kan være galt. Jeg skal ud på en langtur ca 600 km igen i næste uge, så håber ikke det er noget problem der er for stort til og køre méd.
Men hold da op en lækker bil, det er jo en drøm og køre i, håber så bare at den ikke vil forvolde mig for store problemer :)

Heidi

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 03 jul, 2009 22:17

Den berygtede diesellyd i nogle sekunder efter start, plejer at være knastaksel variatoren, som er slidt. Det har ingen betydning, det ødelægger ikke andre komponenter i motoren eller nedsætter ydelsen, og derved giver dårligere benzin økonomi. Den skal skiftes, næste gang tandremmen skal skiftes. Koster ca. kr. 1200 ekstra.
Hvis derimod at olielampen lyser i de samme sekunder, kan det være oliepumpen eller er eller flere lejer, som er slidte. Det vil gradvist forværres, og bør undersøges nærmere.
Da du har garanti på bilen, bør du lade sælger høre lyden og afgøre, om han vil gøre noget ved det nu, eller notere at han står indefor for evt. senere skader.

hlh36
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26 jun, 2009 07:04
Geografisk sted:

Indlæg af hlh36 » 06 jul, 2009 03:33

Hej igen

tak for det meget behjælpelige svar.. syntes virkelig det er kanon man kan gå ind her og få hjælp. Jeg vil køre til min mekaniker i næste uge og snakke med ham..

Heidi

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Drivlinje"