Tandrem til 156er

Kobling, Gearkasse, differentiale, drivaksler
Besvar
Quebueno
Indlæg: 8
Tilmeldt: 29 aug, 2007 19:08
Geografisk sted: Danmark

Tandrem til 156er

Indlæg af Quebueno » 29 aug, 2007 19:35

er der nogen der kan vejlede mig i skift af tandrem. Jeg har netop købt en brugt alfa 156 1,8 med 3½ år og 43.000 km på bagen, og forhandleren(UAUTORISERET) har lovet at skifte tandremmen uden beregning iht serviceforeskrifter. Han virker helt pålidelig men er altså ikke autoriseret. Imidlertid er jeg blevet rådet af et alfa værksted til absolut ikke at få det gjort andre steder end hos dem eller i det mindste med det rigtige værktøj. Overdriver alfa eller!!!! hmmm ...jo mer man roder sig ind i noget man ikk ved noget om jo mere forvirret bliver man.



Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 29 aug, 2007 20:06

Om den pågældende mekaniker kan finde ud af det eller ej skal jeg ikke kunne svare på, men utallige erfaringer har vist at ALLE remhjul og remme - UDEN undtagelse - dvs.: remstrammerhjul, medløberhjul, tandrem, samt multirem + evt. vandpumpe, skal skiftes!

Nogle vælger også at skifte knastforstiller i samme ombæring...

Hvis jeg var dig ville jeg evt. tilbyde at betale for knastforstiller og vandpumpe selv, da det er HELE molevitten om igen hvis en de to ryger indenfor de næste 60.000 km/max. 3 år... men nu kan du jo se hvad du kan forhandle dig frem til.

Jeg tror at grunden til den aut. forh. anbefaler dig aut. service (= sig selv) kan have med at gøre at det herved er nemmere at få dækket evt. udgifter hos FIAT DK hvis uheldet er ude og nogen af de skiftede dele går indenfor garanti-perioden... De aut. er nemlig ikke altid lige "pålidelige", desværre...

cmp
Indlæg: 27
Tilmeldt: 08 okt, 2004 02:46
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af cmp » 14 sep, 2007 16:07

det kræver mig bekendt special værktøj at skifte tandrem, knaster skal fastspændes, der skal måleudstyr til (ihvert fald på en 2,0 16v)

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Drivlinje"