Gearkasse Selespeed

Kobling, Gearkasse, differentiale, drivaksler
Besvar
Chris
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19 jul, 2005 23:06
Geografisk sted: United Arab Emirates

Gearkasse Selespeed

Indlæg af Chris » 20 jul, 2005 17:07

Det her er ikke godt. Problemet er at jeg ikke kan skifte fra 2 til 3 gear hverken i city mode eller manuelt. Det er ikke noget problem den anden vej, vaerkstedet siger det er oliepumpen til gearkassen der skal skiftes pris ca. 15K men hvorfor er det kun mellem 2 og 3 det giver problemer?
Ved der ikke er saa mange selespeed men der er maaske nogle der ved noget

takker paa forhaand



Ole Jørgensen
Indlæg: 79
Tilmeldt: 22 okt, 2003 04:14
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Jørgensen » 20 jul, 2005 19:06

Kan ikke umiddelbart hjælpe dig, men 15K lyder i mine ører som en meget høj pris.

Jeg har selv haft fornøjelsen af en Alfa 156 Selespeed og den ville ikke blive i 5. gear ved fuld speed. Årsagen var manglende olie i det hydraliske system (jeg er ikke teknisk kyndig[8D]) og man kunne ikke spore hvorledes det var forsvundet ud af den lukkede kreds.

bobo
Indlæg: 14
Tilmeldt: 11 okt, 2005 11:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af bobo » 11 okt, 2005 21:10

Ja du har ret, lidt heldig har man da lov at være.

Værkstedet har også pointeret overfor mig, at der skulle tjekkes olie oftere ved min Alfa, end jeg ville gøre ved en anden bil. Naturligvis også fordi den er ny.

Tak for dit svar, i hører nærmere...wish me luck.

bobo/-

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 12 okt, 2005 01:14

Hej Chris - Det med de 15k er vel for en ny gearkasse hvor så pumpen er med??!!??
De ved sikkert ikke hvordan de splitter den ad og sætter ny pumpe i, og det har nok ikke noget med UAE at gøre, det tror jeg såment heller ikke de ved i DK.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Drivlinje"