knastforstiller

Links til andre hjemmesider som omhandler Alfa 156
Besvar
malu
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25 sep, 2007 03:02
Geografisk sted: Danmark

knastforstiller

Indlæg af malu » 25 sep, 2007 03:04

hej når i nu snakker om knastforstillere,hvad gør de og hvordan ser du
hilsen malu



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 25 sep, 2007 08:28

Den er cylinderformet og sidder mellem indsugnings knastakslen og tandremshjulet.
For at opnå lavere forurening og lavere benzinforbrug ved lave omdrejninger, sidder indsugningsknastakslen lidt (få grader) forskudt i forhold til at opnå maximal ydelse. Når omdrejningerne er over et bestemt niveau (på en 156 2,0 TS ca. 2800 omd/m), og der trædes hårdere på speederen, drejer knastforstilleren knastakslen de få grader, så max. ydelsen er tilrådighed.
Man kan sige, at knastakslen er "forstillet" i normaltilstanden, og først når dimsen har drejet akslen, står den rigtigt.
Derfor kalder mange den også variator.

malu
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25 sep, 2007 03:02
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af malu » 26 sep, 2007 01:32

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af elp</i>

Den er cylinderformet og sidder mellem indsugnings knastakslen og tandremshjulet.
For at opnå lavere forurening og lavere benzinforbrug ved lave omdrejninger, sidder indsugningsknastakslen lidt (få grader) forskudt i forhold til at opnå maximal ydelse. Når omdrejningerne er over et bestemt niveau (på en 156 2,0 TS ca. 2800 omd/m), og der trædes hårdere på speederen, drejer knastforstilleren knastakslen de få grader, så max. ydelsen er tilrådighed.
Man kan sige, at knastakslen er "forstillet" i normaltilstanden, og først når dimsen har drejet akslen, står den rigtigt.
Derfor kalder mange den også variator.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

malu
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25 sep, 2007 03:02
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af malu » 26 sep, 2007 01:36

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af malu</i>

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af elp</i>

Den er cylinderformet og sidder mellem indsugnings knastakslen og tandremshjulet.
For at opnå lavere forurening og lavere benzinforbrug ved lave omdrejninger, sidder indsugningsknastakslen lidt (få grader) forskudt i forhold til at opnå maximal ydelse. Når omdrejningerne er over et bestemt niveau (på en 156 2,0 TS ca. 2800 omd/m), og der trædes hårdere på speederen, drejer knastforstilleren knastakslen de få grader, så max. ydelsen er tilrådighed.
Man kan sige, at knastakslen er "forstillet" i normaltilstanden, og først når dimsen har drejet akslen, står den rigtigt.
Derfor kalder mange den også variator.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ok takker for det svar så blev da lidt klogere malu

malu
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25 sep, 2007 03:02
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af malu » 26 sep, 2007 01:38

ok mange tak for svaret så blev jeg da noget klogere hilsen malu

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 28 sep, 2007 01:19

Håber bare du havde det (desværre) sædvanlig problem med at svar timer ud, men bliver lagt ind alligevel.
Eller skulle du læse min tekniske vildledning 3 gang, 1 gang ?????, 2. nåååååh, 3. nu er jeg forvirret på et højere niveau?

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Links til andre teknik-sider"