Alfa Spider 2,0 TS L 16V

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa GTV/Spider Nuova
Besvar
Coupe
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 apr, 2004 01:50
Geografisk sted: Danmark

Alfa Spider 2,0 TS L 16V

Indlæg af Coupe » 11 apr, 2004 02:14

Hejsa,

jeg har tidligere været den lykkelige ejer af en Alfa 156 2.0 årgang 2000, men har i de sidste par år kørt Fiat Coupé (hvilket i parentes bemærket ikke er noget ringe bytte!).

Jeg overvejer nu at skifte min elskede Coupé ud med en Alfa Spider 2,0 TS L 16V - nok mest på grund af, at taget kan tages af.

Er der noget særligt, som jeg skal være på vagt overfor ved den model, eller kan nogen anbefale/fraråde den og hvorfor?

-Søren



Coupe
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 apr, 2004 01:50
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Coupe » 11 apr, 2004 03:21

Jeg skylder vel lige at tilføje, at bilen er årgang 1999. Motoren må være den samme som den, der lå i min Alfa 156 fra april 2000?

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 14 apr, 2004 20:04

Hej SØren,
umidelbart er der ikke rigtig noget du skal passe på eller lign.
Du skal sørge for at undervogen er i "normal" stand, detevil sige at bøsninger og lign ikke er gået på det - det kan nemlig blive en særdeles dyr affære.

Motoren er den sammen så HUSK TANDREMMEN!!! DEt er klart noget af det vigtigste på TS'eren..

Ellers vil jeg ikke mene der er andet.. jo da lige at en el-kaleche koster 50k hvis den skal skiftet!! så den skulle gerne være tæt den dag du køber den og under skrammer.. Vindstøj og lign fra vinduerne er ikke rigtig noget man kan gøre ved - det er bare noget du må leve med...

Hop da endelig ind på www.gtvv6.com hvis der er mere du kunne være interesseret i at få svar på..

Held og lykke..

Coupe
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 apr, 2004 01:50
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Coupe » 14 apr, 2004 21:06

Hej Lars,

Tak for tips! Den har manuel kaleche, men den er også uden skrammer, så den del skulle gerne være i orden.

Det lyder, som om et besøg på et FDM-center ville være en god investering inden handlen. Ellers har jeg jo ikke en kinamands chance for at checke undervognen ordentligt...

Vindstøjen vænner jeg mig nok til... :-)

Er www.gtvv6.com din egen hjemmeside, eller?

-Søren

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 14 apr, 2004 21:11

Hej igen Søren,
det er ikke min men gutterne derinde har hjulpet mig med MANGE MANGE ting..
FDM er som udgangspunkt altid en god idé.. men det kan jo også være dyrt at give 3-4k for at få at vide den er helt smadret og du skal holde dig væk..

Husk iøvrigt at en fuld service bog er et MUST!!

Kan man se spideren nogle steder er skal den handles privat..??

Besvar

Tilbage til "Alfa GTV/Spider Nuova Generelle emner"