LORTE ISSLAG!

Omhandler dæk og fælge til Alfa 75/90
Besvar
A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

LORTE ISSLAG!

Indlæg af A.Sommer » 07 jan, 2004 07:33

Ok i kender det nok godt, efter en lang dag med eksamen og deslige, så trænger man lige til en cola og en pose slik fra tanken..
Hvad gør man, man starter sin kære 75'er og kører afsted, kun for at finde ud af at det, trods tøvejr, er isslag. Ok lister ned til tanken, handler og lister et stykke af vejen hjem. Tredje sidste venste sving bliver man overmodig og kæk, skal lige mærke at man kører kraftfuld baghjulstrækker, giver gas kører i "bedste (eller måske dårligste!!) Rally stil sidelæns igennem svinget, retter fint op, giver gas, FOR MEGET !! kører sidelæns igen,rammer en PISSE HØJ granitkantsten.. BANGGG!! et hak i ALUFÆLGEN!!!!!! Som ellers var uden "konemærker".. Sukk min egen skyld men ærgeligt.

Hvad kan vi så lærer at dette...?

1) Du er ikke Rally kører
2) Hvis du havde vøret Rally kærer, så havde du nok ikke stadigt kørt på Eagel F1 dæk..
3) Det blev vist en af Danmarks dyreste Colaer.
4) PIS
5) Møg
6) Det er kun "tumper" der henter cola og slik når det er isslag
7) Derfor er unges forsikringer DYRE!
[xx(]

SÅ hvis der er nogen der har fælge magen til disse http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1338 (det er min bil på billedet!), så må i MEGET gerne skrive!
Ved godt at dette er et teknisk forum, men måtte lige af med det!!!!!



UNI
Indlæg: 18
Tilmeldt: 06 okt, 2003 21:17
Geografisk sted:

Indlæg af UNI » 07 jan, 2004 07:46

Hej Anders.
Jeg vil undlade at kommenterer dine bedrifter, det har du på din egen fine måde selv klaret. [:D]

Jeg vil til gengæld bidrage med et link til en, der retter / renoverer fælge, har selv fået renoveret mine 4 med godt resultat.
http://www.lmopretning.dk

Held og lykke (det er vist nødvendigt [:o)]) med den fortsatte vinterkørsel på F1 .......

Hilsen

Ulrik
155, MED vinterdæk...

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 07 jan, 2004 07:56

På torsdag smutter jeg ned til de lokale dækmand. har SPRITNYE vinterdæk at ligge de skal bare monteres på vinterfælgene.. sukkk

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 07 jan, 2004 07:57

forresten ved du hvad det koster at få fixet en fælg???

UNI
Indlæg: 18
Tilmeldt: 06 okt, 2003 21:17
Geografisk sted:

Indlæg af UNI » 07 jan, 2004 08:22

Hej Anders.

For 4 fælge gav jeg ca. 4.800,- incl. stripning (fjernelse af klodser og ventiler), maling / lakering, fragt og moms. Fælgen fremstår stadig som en poleret alu-fælg, kun med maling af bagside. Alt afsluttet med klar lak.

Mine fælge var ikke slået skæve, men malingen var ved at skalle af, og så var der et par kantstensmærker.

Held og lykke med dine vinterdæk, håber at dem du vælger er gode. Jeg har Continental 790 i 195/55-15, som i FDM-test for nogle år siden var de bedste. Sjovt nok er de i den sidste FDM-test blevet radikalt ringere på netop tørvejrsegenskaberne (?), og det er også der, jeg er meget utilfreds, MEGET forøget bremselængde. Derudover er de meget bløde, hvilket bla. medfører væsentlig forøget overstyring, samt meget upræcis styring ved kraftig acceleration (den er sænket og med kraftigere krængningsstabilasatorer). Min bror har de samme på en BMV 525, uden nær de samme problemer, så det er MEGET bilafhængigt.

Overvejer at skifte til Michelin Alpin.

Hilsen

Ulrik

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 07 jan, 2004 16:36

Hejsa Ulrik
Det var MANGE penge for at få fixet sine fælge, så stor er den manglende flig heller ikke på min fælg... Heldigvis, og har lige kontrolleret, de holder luft.
Mht, Vinterdæk så er dækkene jeg har liggende Dunlop SP Winter Sport M3 185/55/14 godkendt til 210 KM/T, så dækkende skulle være af en GANSKE god kvalitet...

Peterm
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 jan, 2004 06:28
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peterm » 07 jan, 2004 20:48

Hej Anders lige en advarsel m hensyn til vinter dæk på en 75 Plejede at køre på Pirelli 195/60-15 det gik meget godt.Det sidste år jeg havde 75eren fik den nye vinter hjul good year ug 6 185/60-15 Bilen sejler så meget på disse dæk at det er uforsvarligt at køre over 160 km/t ,selvom de var godkent til 210.Blæste det bare en lille smule var 130 vmax.Det var faktisk så galt at jeg havde dem inde til teknologisk inst. til undersøgelse,[:o)]Jeg troede at de havde glemt at sætte karkasse i dækket.Det viste sig dog at alt var som det skulle være så pas på[;)].Stiller mig godtnok uforstående over for din kørsel[xx(]Der findes ikke bedre vinter bil end en 75 (sjovere).pt kører jeg ny gtv (forhjulstræk [xx(])Så jeg savner min 75 helt vildt disse dage (Rigtige mænd vrækker med røven når de kører bil)[:D]

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 07 jan, 2004 22:44

Det var 100% isslag og jeg tænkte mig ikke om, men ellers er den rigtig god om vinteren! F1 dækkende gjorde det heller ikke bedre!

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Hjul"