Som om der sidder noget under en a mine dæk ...

Omhandler dæk og fælge til Alfa 156
Besvar
menno
Indlæg: 142
Tilmeldt: 30 sep, 2004 07:15
Geografisk sted: Danmark

Som om der sidder noget under en a mine dæk ...

Indlæg af menno » 12 jun, 2008 00:42

Før jeg brænder for meget krudt af på mit nyeste problem vil jeg lige kaste det i vores Forum! [:)]

Jeg havde fået besked fra Jensen-Auto i Gentofte at jeg skulle skifte min tandstang.

Før den lille indgreb fik jeg byttet mine vinterdæk med min sommerdæk hos AGL. Jeg bedt dem om at bytte for/bag hjulerne (nemt at se fordi mine sommerdæk som plejede at sidde foran er lidt slidt på indersiden). Da jeg så kørte med min sommerdæk var det lige som om der var noget under min dæk ... (dugg-dugg-dugg og man kan føler det også). Kørte tilbage til AGL og fik den til at checke det hele (det kunne være en afbalancerings-dims som ramte et eller andet). Der var intet galt. Man kunne høre lidt "friction" på alle hjul men det var meget normalt (bremseskiver/klodser). De kørte bilen ned og jeg kørte væk med samme lyd/fornemmelse.

Jeg håbede at "mit problem" blev fjernet med min nye tandstang. Det gjorde det desværre ikke (jeg tænkte måske sidder noget skæv eller noget). Mekanikeren hos Jensen-Auto byttede dæk for mig igen (fra for til bag og omvendt). Nu kører jeg stadig med "problemet". Jeg har taget bilen op på en donkraft og checket hver hjul for sig (følt rundom mens dækket drejede rundt) ... der er intet som ser mærkeligt ud eller føles forkert. Det eneste som jeg stadig kan prøve er at byte højre/venstre. Jeg forstår det ikke. [:(]

Jeg har prøvet at skifte dæk (vil få min vinterdæk først på bagsiden - og så kører for at høre om det stadig lyder/føler det samme - er det det samme så skifte kun til vinterdæk foran). Hvis jeg kan få lyder/følelsen væk ved at skifte et par så ved jeg i det mindste HVOR det kommer fra. Men ... jeg kan ikke få mine hjul af med den nøgle som følger med bilen. Jeg prøvede at hoppe på nøglen (mod uret naturligvis) men de gav sig ikke 1 mm. Jeg vejer 95 kilo så det burde ske noget ... (Fik at vide fra Jensen-Auto jeg skulle købe en krydsnøgle ... det vil jeg så gøre! - Godt man ikke står med et punkteret hjul hvis man ikke en gang kan få bolterne løst! (de er spændt med "moment.alu 10kg" fik jeg at vide)).

VERY FRUSTRATING !!! [:0]

Er der NOGEN som har en kvalificeret idé hvad det ellers kan være? Kan en par sommerdæk som byttes plads (samme fælger, samme dæk) gøre at det føles at man kører over noget / at der laves kontakt / at der er måske (enda) en højdeforskel ???



Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Hjul"