Fjernbetjent centrallås/startspærre??

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 20 nov, 2004 21:52

Hvis nu der er nogen af jer 145/146 eller andre model ejere (ikke 156) som har fabriksmonteret C-lås men ingen fjernbetjening af denne, kan jeg stadig tilbyde de "berømte" erstatnings relæer som går kat man får fjernbetjent c-lås UDEN at klippe ledninger.. skriv til mig. evt på mercanto@hotmail.com



A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 20 nov, 2004 21:53

Hvis nu der er nogen af jer 145/146 eller andre model ejere (ikke 156) som har fabriksmonteret C-lås men ingen fjernbetjening af denne, kan jeg stadig tilbyde de "berømte" erstatnings relæer som går kat man får fjernbetjent c-lås UDEN at klippe ledninger.. skriv til mig. evt på mercanto@hotmail.com

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 20 nov, 2004 21:58

Hej Anders.Ja,jeg kan godt huske det,jeg har bestemt heller ikke afskrevet det som en mulighed.Det er vel lavet som et vedhæng,ikke?Men sikkert ikke med plads til at få en knap til bagklappen??

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 14 dec, 2004 04:58

For lige at afslutte den her tråd,så vil jeg lige fortælle at jeg har fået begge mine ønsker opfyldt,men med uoriginalt udstyr (og ikke med knap på nøglen).

Jeg købte,hos Århus Radiolager,- 2 stk. modtagere,og 2 stk. håndsendere med hver 2 knapper,begge af mærket "Velleman".Deres systemer er til at programmere efter ens ønsker,og mulighederne er mange.Desuden "kører" de på radiobølger.

Bagklappen var det nemmeste,for det var bare at koble det ind på systemet,eftersom der jo i forvejen sidder en knap på instrumentbordet,til elektrisk fjernåbning af bagklappen.Dertil er brugt den ene knap på håndsenderen.Centrallåsen voldte lidt flere problemer,-hvad præcist kan jeg ikke lige gøre rede for,eftersom elektronik ikke er min stærke side,så min far og min kammerat som jeg deler værksted med,har været kraftigt indblandet [:D][:D].Men problemet var at få centrallåsen til både at åbne og lukke på samme knap på fjernbetjeningen.Men det blev løst ved at indlodde 2 dioder.Alt er blevet forsvarligt lavet med sikre lodninger,og krympeflex omkring alle samlinger.

Alt i alt har det kostet kr. 1000,-,og en dags arbejde.Dette har includeret 2 stk. modtagere,2 stk. 2-knaps sendere,og de 2 dioder (vist ikke dem der kunne vælte budgettet [:D][;)]).Og resultatet er som jeg havde håbet,så nu er jeg en glad mand igen [:p][:D].



[file]Billede_003.jpg,18,,0[/file]

[file]Billede_001.jpg,18,,0[/file]

frimanden
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27 mar, 2007 05:04
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af frimanden » 21 apr, 2008 07:45

Hej Anders - er du venlig nærmere at definere hvad du mener med "de berømte relæer" jeg har desværre ikke hørt om dem - så hos mig er de beklageligvis ikke berømte ;o))



Jeg har en ven med en 145 1,6 ts fra 2000 - han har centrallås men kun mekanisk virkende (Nøgle i lås) og vi overvejer at sætte en uoriginal fjernbetjening på låse systemet... nu læser jeg så på alfasmeden at du har de ovenstående - funktionsbeskrivelse, pris mm. please ;o)



Venligste hilsner



Frimanden Alfa 147 2.0 ts

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 El-system"