Periodisk fejl på airbag !!!!

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
bbn74
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14 nov, 2003 20:38
Geografisk sted: Danmark

Periodisk fejl på airbag !!!!

Indlæg af bbn74 » 14 nov, 2003 20:42

Hej, jeg er den lykkelige ejer af en 146 ti, fra 96.
Dog med 2 akilleshæle.
Jeg er bange for at min knastforstiller er gået igen og kan man evt. skifte den selv ?
Yderligere lyser min advarselslampe til airbaggen periodisk, er der nogle der har gode forslag til fejl, mit eget skud er en løs/dårlig forbindelse..
Men er der nogle skud på hvor den skulle være?

Coffee located trying to reboot operator !!!!
Kind regards
Brian B. Nielsen



Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 14 nov, 2003 23:12

Hej Brian,
jeg har en GTV fra 97 som også periodisk, har lys i Airbag-pæren :o)
Vi kender mange GTV ejere som har problemer med netop dette - og det skyldtes et stik under sædet, ihvertfald på GTV'en, som ikke sidder fast nok..
man skal så "bare" ha nulstillet airbag'en igen - det kostet jo desværre lidt at få gjort, men nogle gange kan man godt finde lidt flinke væreksteder som "lige" gør det..
Problemet bliver dog ikke løst af den grund - nej der skal stikket simpelthen sættes fast med strips så det ikke misforbindelsen igen - og forbindelsen er netop hvorfor airbag'en lyser.. Så evt. kik under sædet for at se om der ikke er et løst stik...

mvh Lars

will
Indlæg: 114
Tilmeldt: 07 okt, 2003 06:36
Geografisk sted:

Indlæg af will » 17 nov, 2003 06:13

Fiat /alfa kocernen er berygtet for dårlige el-forbindelser og min tidl FIAT Punto Sporting (den nye udgave , pragtfuld bil,Le Mans blå, med 6 gear sportssæder læderrat styretøj så skarpt som en ragekniv og eminente bremser , og 17,5 km/l når man kørte som et s...) var på værksted 5 gange med konsulentbesøg fra storstaden og efter ialt 6!!!!!! uger og udskiftning af alle ledningsnet og kontakter i ratstammen var det bare en s.... stikforbindelse til styreboksen/hovedcomputeren der var årsagen til alt det besvær men solgt blev den for det var ikke en ALFA!!!

bbn74
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14 nov, 2003 20:38
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af bbn74 » 14 mar, 2005 06:44

Vil lige fortælle at fejlen sad i rattet, en ledningssnegl, der var blevet slidt af de små hygge ture på landet.

bbn74
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14 nov, 2003 20:38
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af bbn74 » 14 mar, 2005 06:44

Vil lige fortælle at fejlen sad i rattet, en ledningssnegl, der var blevet slidt af de små hygge ture på landet.

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 El-system"