Startspærre

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
pallekragh
Indlæg: 71
Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
Geografisk sted: Danmark

Startspærre

Indlæg af pallekragh » 01 sep, 2007 23:29

Jeg har udtaget og renset de sikringer der sidder foran batteriet på min Alfa 145 1,6 TS 2000, det skulle jeg nok ikke have gjort, nu kan jeg nemlig ikke starte, min code-lampe og min injektorn-lampe lyser, jeg har både nødnøgle og kode men hvordan skal jeg bruge dem. har prøvet at afmontere akkumulatorkabel ( er ), men det hjælper ikke meget. jeg har ledt efter gul boks mellem sikringer og venstre fronthøjtaler, men den eneste gule boks jeg kan finde sidder i min midterkonsol og det er noget méd Airback



Roboz
Indlæg: 27
Tilmeldt: 11 okt, 2003 04:58
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Roboz » 02 sep, 2007 01:01

Hej Palle

Det ser ud til at du har fundet alle tråde mht. råd om gule boxe og tage den ene batteripol af, og hvis ingen af disse råd hjælper, så er du nok nødt til må bruge nødstartproceduren og din kode (det burde stå hvordan i din instruktionsbog (hvis den er fra 2000 er det nok i samme bog, i 1996 var der et ekstra lille hæfte med)) og køre hen til nærmeste Alfa-forhandler. Det koster nok et sæt nye nøgler og box?

pallekragh
Indlæg: 71
Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af pallekragh » 02 sep, 2007 04:30

Hej Roboz. Ja nu har jeg også fundet den gule boks og afmonteret stikkene og derefter monteret dem igen det slukker min code-lampe, men ikke min advarselslampe for indsprøjtning. Det eksta hæfte med nødstart har jeg selvfølig ikke og instruktionsbogen siger intet om det så jeg er lidt på herrens mark, jeg må vente og se om der ikke kommer flere svar

Elgen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 06 sep, 2007 22:47
Geografisk sted:

Indlæg af Elgen » 06 sep, 2007 23:02

Hej Palle.
Jeg har på et tidspunkt været i sammme situation som dig.
Jeg rensede relæ-benene i pronto i den tro at det ville fjerne evt belægning på benene.Det fik en del af ledningsnettet til at smelte. Ligeledes skulle motorstyrings boksen skiftes samt nøgler og startspærre. Det var en bekostelig omgang men jeg var heldig at have et godt værksted så han slog lidt af prisen og fik det hele for 23.500,- + moms. Jeg håber ikke at du skal det igennem.
Man kan også prøve at indlæse startspærre koden via loftlampen. På samme måde som med speederen men ved at åbne og lukke passager-døren. Held og lykke.

pallekragh
Indlæg: 71
Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af pallekragh » 08 sep, 2007 04:15

Lige for at advarer andre jeg brugte også PRONTO så det er ikke lige sikkert man skal bruge, når men den ryger på værksted når jeg kommer hjem fra Norge og skal nok fortælle hvordan det er gået...[:(]

pallekragh
Indlæg: 71
Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af pallekragh » 08 sep, 2007 04:17

Lige for at advarer andre jeg brugte også PRONTO så det er ikke lige sikkert man skal bruge, når men den ryger på værksted når jeg kommer hjem fra Norge og skal nok fortælle hvordan det er gået...[:(]

pallekragh
Indlæg: 71
Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af pallekragh » 18 sep, 2007 00:15

Det der var galt var at stikene hvor sikringer og relæer var placeret i var iret så meget så da jeg havde taget relæerne ud og sat dem i igen var stikket til relæerne forsvundet nedenud hvorfor der ingen kontakt var. Alfa oplyste det bare var et spøgsmål om tid før bilen havde strejket så det var på sin vis jo godt det skete som det gjorde. Pris for ovenstående 1800 hvoraf 2,5 time af 499 pr time

thunen
Indlæg: 13
Tilmeldt: 30 nov, 2007 23:39
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af thunen » 12 mar, 2009 02:42

Hej Palle,
Fik du nogensinde det ekstrahæfte med nødstart procedure? Eller ved du hvor man kan finde oplysningerne? Jeg har en 145 1,6 TS fra 2000 og den kan ikke starte. Dvs starteren snurrer, men den springer ikke i gang. Jeg har endnu ikke prøvet at koble batteri pol fra, finde gule boxe eller noget andet, da den har stået på værkstedet siden den "blev træt af at starte"
mvh Morten

pallekragh
Indlæg: 71
Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af pallekragh » 15 mar, 2009 08:00

Nej, mit problem blev jo løst af Alfa i sidste ende og det er noget rigtig bæ at bøvle med selv specielt når man søger oplysninger om samme problem England mm. man kan selvfølig være heldig jeg vil dog sige bare jeg ikke var gået igang selv og var startet med værksted med det samme ja så var det lige før man havde sparet sin weekend og jeg blev ikke meget klogere af og læse det ene og det andet indlæg, men stoler du på dig selv så gå igang. God "Fornøjelse"

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 El-system"