Bosch Aerotwin viskere

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Bosch Aerotwin viskere

Indlæg af Morten » 31 jan, 2006 19:00

Hej...

Til jer der kører med Tipo-viskerarme på 145/146, kan jeg oplyse, at Bosch's Aerotwin viskerblade A480S passer på bilen. Det er viskerblade som feks VW anvender på Passaten, altså en bladfjeder omstøbt af viskergummi, dvs der er ingen mekanismer, der kan fryse sammen som med traditionelle viskere. Ligeledes er de lidt smartere at se på. Eneste modifikation, der er nødvendig, er højre visker, som lige skal have et ekstra bøj, for at følge rudens buede form mod A-stolpen. Hvordan de kører i daglig drift ved jeg ikke endnu, ville bare lige give informationen videre.

Hilsen Morten



Stagger-Lee
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 nov, 2005 05:27
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Stagger-Lee » 17 okt, 2006 08:00

Hej,

Tipo viskerarme? Er det at foretrække frem for originale, når nu man skal skifte alligevel?

Samtidigt, er der nogen der ved hvor jeg skaffer en værkstedsbog + instruktionsbog til en 145 1. boxer '95?

Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 17 okt, 2006 21:01

Hej...

Ja, jeg mener de er at foretrække, synes ikke Alfas konstruktion er særlig god. Derudover kan du så anvende normale viskere, der ser pænere ud, synes jeg. Mine egne blev helt leddeløse i alle de hængslinger, der er, og begyndte at ruste. Ville skille dem ad for at lakere, men det var ikke muligt.

Mht. værkstedsmanual, prøv at kigge på www.cuoresportivo.dk og søg i 145/146-folderen, der er et link til en onlinemanual, der er ganske udmærket

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 El-system"