Hjælp!!!

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
ole
Indlæg: 72
Tilmeldt: 06 okt, 2003 17:38
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af ole » 14 maj, 2005 20:06

hmm.. Det lyder mærkeligt. Kan du prøve at uddybe metoden lidt?

Hilsen ole



Roboz
Indlæg: 27
Tilmeldt: 11 okt, 2003 04:58
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Roboz » 04 feb, 2006 23:45

OK, min mor har lige været ude for det samme problem, hvor batteriet var løbet tør og da Falck kom og gav start-hjælp må der være sket noget, så koden forsvandt. Jeg forklarede hende om nødstart-proceduren og henviste så til at hun nok skulle forbi et Alfa-værksted (at begynde at forklare hende om gule boxe ville ikke have hjulpet). På værkstedet kunne de ikke hjælpe hende uden master-nøgle, så de sagde det nok blev et nyt sæt nøgler + en ny styrebox, ialt 12000,- kr.
Da jeg hørte det, ringede jeg og spurgte Car Centre om det kunne være rigtigt, de forklarede så, at de havde været heldige med, når batteriet var ladet op igen, så blot at fjerne den ene pol i ½ time - 3/4. (lidt nemmere end at rode efter en gul box, resultatet er jo det samme[:)])
Nu havde min mor dog heller ikke lyst til at rode med batteripoler, så jeg ringede til hendes værksted og spurgte om de kendte dette fif.
Om de gjorde eller ej ved jeg ikke, men i hvert fald fik min mor en pæn behandling da hun kom derud igen og kunne køre glad derfra en time senere uden at skulle af med de store summer.[:D]

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 El-system"