Støddæmpere 146

Fjedre, støddæmpere og ophæng
Besvar
Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Støddæmpere 146

Indlæg af Morten » 26 nov, 2003 20:41

Efter 7 år / 140000 km med en 1.6 boxer er mine støddæmpere ved at være lidt trætte. Jeg påtænker at udskifte dem med gule Koni-dæmpere, men jeg vil gerne høre om andre har gode erfaringer med andre dæmpere. Jeg vil gerne have en fastere dæmpning end standard, da fjedrene næsten slår i bund når jeg kører over et vejbump med ca. 40 km/t. Den klassiske støddæmpertest med at vippe bilen op og ned er ikke noget problem, da bilen hurtigt falder til ro. Det er som om at kun dæmperkarakteristikken er blevet meget blødere. Hvad med undervognsbøsningerne ? Hvor længe holder de, og kan de med fordel skiftes til en anden type ?

Hilsen Morten

4630



A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 26 nov, 2003 21:49

Powerflex bøsninger skulle væresuper, skal selv have dem i vognen(75'er) når økonomien tillader det. Gule konier er også rigtig gode, da de kan justeres!

MvH Anders Sommer

will
Indlæg: 114
Tilmeldt: 07 okt, 2003 06:36
Geografisk sted:

Indlæg af will » 03 maj, 2004 05:18

Hvis fjedrerne slår i bund på vejbumpene er der tre muligheder
1 kør langsomt over vejbump
2 monter længere fjederben,det er det man gør på rallybiler.
3 monter hårdere fjedre eller såkaldte fjedre med progressiv fjederkarakteristik :blød =komfort ved lille sammenpresning og hård ved ydeligere sammenpresning.Det er ikke nødvendigvis en god ide at sænke vognen,selvom de fleste fjedresæt jeg har set altid sænker vognen og så ryger frontspoileren måske i stedet.
Det hjælper ihvertfald ikke med nye støddæmperne på vejbumpsproblemet!
Gule Koni koster en million stykket,men det er da altid rart med en god undskyldning for at gøre det
William

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Hjulophæng"