Koblingsslavecylinder på 1,6 boxer

Kobling, Gearkasse, differential, drivaksler
Besvar
holmen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27 dec, 2008 21:06
Geografisk sted: Danmark

Koblingsslavecylinder på 1,6 boxer

Indlæg af holmen » 27 dec, 2008 22:11

Har længe haft problemer med min kobling på 146'eren. Det startede ved at pedalen 'hængte', kom ikke op fra gulvet med det samme ved kørsel. Efter et split sekund poppede den op igen. Efter et par dage gik jeg ud til bilen og så sa koblingen i bund. Tjekkede bremsevæske - manglede en del. Fyldte op og pumpede pedalen og på vej igen ;-)
Men det gentog sig igen og denne gang så kunne jeg sku ikke får den ti at virke - den blev i bund. Prøvede at udlufte slavecylinderen og der var en masse skum/bobler. Fik endelig gang i den men nu er den gal igen. Dette sker over en distance på mellem 30-40km og et par dage. Umiddelbart så det ikke ud til at cylinderen var utæt, den var ikke våd ved manchetten.MEn idag så kunne jeg tydeligt se at manchetten var våd. Dog ikke så meget som svarer til den mængde bremsevæske jeg har hældt på over de sidste par uge - en halv til en hel liter!!!??
Derfor gå mit spørgsmål på følgende - kan der udover slavecylinderen være andre steder hvor den umiddelbart kan være utæt?

Dr er helt nye bremsekalibre på, den er ike utæt i bremserør, hovedcylinder inde ved pedalen er tør/tæt. Så jeg gætter på at det kan være henne ved bremseforstærkeren at den er utær?? Men hvor sidder dyret og kan det være slanger eller andet der bør skiftes først??



Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Drivlinje"