HJÆLP!!! ødelagt motor

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
PeterNissen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22 apr, 2010 20:42
Geografisk sted: Danmark

HJÆLP!!! ødelagt motor

Indlæg af PeterNissen » 22 apr, 2010 20:54

Hej

Her er så mit første indlæg. Jeg har en 145 2,0 QV hvor motoren brokker sig. Min kammerat som er mekanikker, dog med Opel som speciale, har hevet toppen af, eneste synlige defekt er en udstødningsventil på cyl 4 der ikke sidder som den skal. Hvad kan det skyldes? Det skal siges da vi skildte skidtet af viste det sig at der ingen balancerem var - hvis den er sprunget vil det vel have skabt en del ravage og ødelagte plasticskjold. Men det lyder også mærkeligt hvis den ikke har været der.. hmm. Tror i det er nok at skifte ventieln og så ellers skifte alle remme mv. Eller kan det tænkes skaden er mere alvorlig -fx defkte leje ved plejlstang.

Motoren har haft en tendens til at lyde som en diesel - hvilket jeg egentlig havede tilskrevet knastforstileren.

I de 5 mdr jeg har haft bilen er den passet med olie osv.

Håber på hurtigt svar.



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 23 apr, 2010 01:04

Jeg har før hørt om nogle som har kørt uden balancerem (formentligt for af spare). Diesellyd ved start er knastforstillere. Hvis ikke motoren har haft andre lyde end knastforstilleren (lejer, stempler etc) så er det vel bare at sætte en ny ventil i, evt. slibe alle ventiler og planslibe toppen, hvis nødvendigt.
Så er jeg ret sikker på, at at motoren er OK efter nye remme og strammerhjul (tandrem- og balanceremssæt).

PeterNissen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22 apr, 2010 20:42
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af PeterNissen » 23 apr, 2010 01:14

Tak for det hurtige (betrykkende) svar. Topstykket er sendt til cylingerservice så skaden kan blive udbedret. så forhåbentligt kommer vognen ud at trille igen efter weekenden. Larmer knastforstilleren også når motoren er varm?

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 23 apr, 2010 02:37

Ja, det kan den godt hvis den har stået 10-30 min.
Men det skal gå væk i løbet af 10-15 sekunder.
Hvis den klapre, er det enten ventilfølgerne eller slidte knaster.

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Motor"