Hjælp.. 146 1.6 Ts

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Rasmus1986
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24 nov, 2009 03:21
Geografisk sted:

Hjælp.. 146 1.6 Ts

Indlæg af Rasmus1986 » 24 nov, 2009 03:29

Hej.

Jeg har et stort problem så jeg håber i kan hjælpe mig med.
Moteren på min Alfa 146 1.6 ts fra 1997 går rigtigt dårligt når den er varm. Der er ingen problemer når den er kold men så snart det bliver varm, har den svært ved at tage gas, når den stort i tomgang kører den op og ned i omdrejninger.
Jeg har skifter luftmængdemåleren og slangen mellem luftmængdemåleren og spjældhuset, men desværre uden noget godt resultat.
Så i øjeblikket kører jeg uden luftmængdemåleren" har pillet ledningen af" når den er af kører den nogenlunde, ihverfald bedre end når den sidder på
Jeg ved ikke om det har noget at sige at min bil ikke bliver en dag over 70 grader, uanset hvor hårdt jeg presser den, den kommer kun op på 90 grader ved længervarig tomgang..

Håber nogen kan hjælpe mig med mit problem ..

Vh Rasmus



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 24 nov, 2009 08:54

Det bedste du kan gøre, er at få en fejlrapport fra ECU (motorstyringsenhed), da fejlen kan skyldes flere ting. Det er normalt ikke særligt dyr at fp foretager, fra kr. 0 til 500. Det vil også forhindre flere udskifninger af reservedele pga. gætværk.
Du skal have skiftet kølevands termostaten, desværre er de ikke særlig holdbare.

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Motor"