Dårlig acceleration.

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Martin69
Indlæg: 3
Tilmeldt: 06 maj, 2009 05:45
Geografisk sted:

Dårlig acceleration.

Indlæg af Martin69 » 06 maj, 2009 07:11

Hej.
Jeg har et problem med min Alfa 146, som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Det drejer sig om en model 1,6TS årgang 2000. Problemet er, at den accelererer dårligt, specielt i 2. gear ved lave omdrejninger. Når først bilen er oppe i omdrejninger er der intet at mærke, og der er heller ikke problemer med at accelerere når først bilen er oppe i fart f.eks. på motorvej.
Er der nogen derude, som har en ide om, hvad der kan være galt.
Hilsen Martin



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 06 maj, 2009 20:56

Dee kan være én eller en kombination af flere fejl som er årsag dårlig acceleration i lave omdrejninger, så en fejl udlæsning fra ECU styringen, vil være bedste bud på at lokalisere årsagen/årsagerne.
Mest sandsynligt kan det være luftmasse måleren (MAF), som er snavset eller defekt. Den sidder i lufts indsugningsslangen mellem luftfilteret og gasspjældet (oftes lige ved siden af motoren). Kontroller slangerne for revner/utætheder, specielt mellem MAF og gasspjæld, og tag forreste slange af. Du kan se en flap på en arm, den skal kunne skubbes bagud af luftstrømmen. Armen går ind i et lille hus på siden af MAF, hvor den berører nogle viklinger, som øger og formindske en lavspændt strøm, som fortæller ECU hvor meget luft, som passerer gennem MAF og ECU justere benzin blanding og tænding tidspunkt. Flap og viklinger kan renses forsigtigt med f.eks. VD40 eller ligenden.

Martin69
Indlæg: 3
Tilmeldt: 06 maj, 2009 05:45
Geografisk sted:

Indlæg af Martin69 » 07 maj, 2009 01:12

Mange tak for det hurtige svar!
Hilsen Martin

Martin69
Indlæg: 3
Tilmeldt: 06 maj, 2009 05:45
Geografisk sted:

Indlæg af Martin69 » 07 maj, 2009 01:13

Mange tak for det hurtige svar!
Hilsen Martin

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Motor"