Tændrør skudt ud af cylinderen.

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
MickeyWc
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15 sep, 2007 05:16
Geografisk sted: Danmark

Tændrør skudt ud af cylinderen.

Indlæg af MickeyWc » 01 jun, 2008 01:54

Hej!

Håber der er nogen der kan give deres besyv med i denne sag :)

Jeg har købt mig en ellers flot og lækker Alfa 146 1.6TS 1997 med lidt over 150000 på tælleren. Efter at have købt den af en forhandler i Jylland, kører jeg den til FDM for at lavet brugtbiltest på den, hvor der kommer et hav af punkter op! Det ender med at jeg har lagt sag an mod forhandleren og bilen står stille i ca. 8 måneder. Efter de 8 måneder anbefaler min advokat, at jeg skal få kørt bilen til Alfa-værksted, hvor de laver de fleste punkter fra testen. - Sagen kører iøvrigt stadig ;)

Ca. 1 måned og 1500 km mere begynder bilen at lyde som om den kører på 3 cylindere. Jeg kører den stille og roligt mod værkstedet fra tidligere og når at køre maks 30 km. og den lyder pludselig som en traktor! Herefter kan jeg ikke lide at køre videre og får den slæbt resten af vejen til værkstedet.
Værkstedet har indtil videre fortalt mig, at der er et tændrør der er skudt ud af cylinderen, hvortil han fortæller, at det kan ske ved enten at gevindet er smadret eller tændrøret er skruet skævt i!
Ok, tænker jeg: når værkstedet nu blandt andet har skiftet toppakningen, har de så ikke haft tændrørene ude af blokken?

Spørgsmålet er jo her om jeg skal sagsøge yderligere en forhandler for en i forvejen meget beskidt handel. Eller det skal være en diskussion mellem værkstedet og jeg.



145jyde
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24 jun, 2008 01:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af 145jyde » 24 jun, 2008 01:56

Hej
Faldt lige over din sørgelige (og sikkert dyre) historie.
Er der kommet en afklaring på det udskudte tændrør??, Er det virkelig et autoriseret alfa-værksted som har lavet denne "fine" reparation, eller er det en såkaldt alternativ "ekspert".
Mig bekendt skal topstykket planslibes når pakningen skal skiftes, og det lyder da underlig, at det kunne ske uden afmontering af tændrør. Og ville man ikke under alle omstændigheder lige skrue tændrørene ud og tjekke for skidt når toppen har været af???

Er lige blevet den (indtil videre) lykkelige ejer af en 145 boxer.

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Motor"