Side 1 af 1

Viskertræk mm

: 03 jul, 2012 20:04
af pallekragh
<p>Mit viskertræk er ved og være træt efter 275000km kan ikke fåes uoriginalt og er udgået som originalt hvad gør jeg ?</p><p>Variatoren kan den udskiftes uden specialværktøj ? Er det kun hvis den laver "disellyd" eller er det nødvendig og skifte den bare fordi den larmer regner med bilen skal kører 3 år mere såe om den har lidt "disellyd" eller ej er jeg faktisk ligeglad med.</p><p>Reservedelskatalog E-PER med opdaterede priser hvorhenne ?</p><p>På forhånd tak og God Sommer</p>

: 03 jul, 2012 23:07
af elp
1.Visker - se her for reparation af huggeri http://www.alfa155.co.uk/ hvis du vil have det på dansk, så skriv. Hvis trækket er helt slidt op, så skal du nok til en hugger.
2.Variater. Diesel lyden er tegn på udskiftning ved næste tandremsskift. Jeg fik engang mål HK og NM på min daværende 155 2,0 16v TS, som havde lidt diesellyd, den havde da flere HK en NM end fabriksopgivet, efter chipning havde den ca. 15% højere ydelser.
3.ePer. De links jeg kender er alle til "hackede" versioner, og der er alle fra ca. 2005
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?GUI ... E=R&SBMK=R

: 04 jul, 2012 21:12
af pallekragh
<p>Det er ikke huggeri, det er total slidt ved den aksel der går op og får fat i viskerarmen det er jo bare selve akslen det er slidt havde jeg bare den del der er ligesom slået på jeg ved ikke hvad det hedder, akslen er banket/udvidet i forbindelse til armen, jeg tænkte på om huggerens var meget bedre, men det kan man jo ta ud og se efter men et nyt træk ville være bedre også fordi da Alfa havde det på lager kostede det omkring 300 kr[:D] og det er jo billig når man snakker Alfa.</p><p>Ang variatoren kan jeg hører på dig at den bare skal skiftet og i det materiale om 155 var der de fineste farvebilleder af et sådan skifte med hjemmelavet specialværktøj, så det er hermed vidergivet, lidt sjovt så kan man også hører 2 lydfiler en hvor den er ok og en hvor den er slidt[8D]</p><p>Tak Erik.</p><p>Mvh.</p>

: 04 jul, 2012 22:21
af elp
Det er længe siden jeg var inde og rense stopskiven på min 155, så jeg husker ikke hvordan det ser ud. Ledet hvor akslen er slidt, hvis den kan adskilles fra armen, så kan man sætte en bøsning ind i på den slidte aksel, eller hvad?

: 05 jul, 2012 00:30
af pallekragh
Jeg tror måske ikke jeg har forklaret rigtig...det har intet med motoren og gøre det er armsystemet fra motor til viskerarm det er den aksel som har fat i viskerarmen der es slidt færdig jeg ved ikke om jeg skal prøve en drejebænk jeg kan få en på et hug men er den lige så slidt kan jeg jo lige så godt bruge pengene til en "ny" aksel