145 kølevædske
145 kølevædske
vand i bunden,i førerside.....måske er det kølevædske,men synes ikke helt det lugter sådan,men klistret er det....kan det være varmelegme...lige et spørgsmål ang h ventilløftere,har en enkelt der larmer,kører på castrol 10-40,kan det afhjælpe problemet ved at skifte til 15-40?????? er klar til at høre fantastiske gode råd...[:D]
Smag på skidtet, er det sødt, er det kølevæske (uden d). Normalt vil et utæt varmelegeme, slange, vandhane eller lign. også give en ubehagelig sød lugt i bilen.
Mht ventilløfter tror jeg det er lige meget hvilken type olie du hælder i, det er en ventil i løfteren der er delvist blokeret. Man kan købe noget rensesnask man hælder i olien lige før olieskift, nogen siger det virker, personligt vil jeg dog ikke anbefale det.
Mht ventilløfter tror jeg det er lige meget hvilken type olie du hælder i, det er en ventil i løfteren der er delvist blokeret. Man kan købe noget rensesnask man hælder i olien lige før olieskift, nogen siger det virker, personligt vil jeg dog ikke anbefale det.
Det er ikke nødvendigt at tage motoren ud, men du skal have knastakslen af ved den larmende løfter. Det kræver at tandremmen skal af og en ny på sammen med strammerhjulene (hvis de ikke er næsten helt nye). Det kræver låse til fastholdelse af knastakslerne mens remmen er af og på monteres, og knastakslen, som skal af, skal mærkes op, så den kommer på igen på det rigtige position. Så, det er temmelig meget arbejde som kræver det rigtige værktøj og præcision.
145/146 blev produceret med 2 typer motorer, tidlige modeller med boxer motor og senere med rækkemotorer, som står på tværs, men arbejdet er i princippet det samme.
145/146 blev produceret med 2 typer motorer, tidlige modeller med boxer motor og senere med rækkemotorer, som står på tværs, men arbejdet er i princippet det samme.