ingen varme efter termostat skift

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 145/146
nikolaj
Indlæg: 14
Tilmeldt: 22 okt, 2008 15:35
Geografisk sted:

Indlæg af nikolaj » 24 okt, 2008 00:05

ja det er rigtigt
men det er varmt luft på fødderne og ikke særligt varmt på vindspejlet
det undre mig så bare at når det er varmt på fødderne så burde der jo ikke være forskel når man drejer den op på vindspejlet
kan ikke helt forstå hvorfor den blander koldt luft på vindspejlet
og det er ligegyldigt om man får luften unefra eller indefra



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 24 okt, 2008 00:17

De fleste varme- og friskluftsystemer er konstrueret sådan, at man får mest varme til fødderne og mindre til vindspejlet. De fleste kan ikke lide at få varm luft i ansigtet, man bliver døsig. Hvis hvis du stiller på fuld varme og al luft op, bør luften være rimelig varm.
Måske åbner eller lukker en af klapperne ikke helt som den skal, det er svært at se. Måske skal kabler/stænger justeres, men det er ikke let at komme til varmeapparatet. Prøv først de forskellige indstillinger, se i instruktionsbogen, hvis du er heldig at have en.
Erik

suny
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14 jan, 2009 02:52
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af suny » 01 feb, 2009 23:16

Hej
Jeg tror nok, der er problem med dine kabler til varmeluft, fordi, enten de kan ikke drejes eller er kablet knæget, der sidder to eller tre kabler til varmeluft, hvor du kan kontrollere luften ved at dreje knapperne fra et sted til andet. Eller der ligger et skurer ned under bilists højre ben lidt op til højrer. jeg anbefaler dig at checkere alle kablerne til blæsere.

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Generelle emner"