ingen varme efter termostat skift
ingen varme efter termostat skift
jeg har fået skiftet termostaten men der kommer stadig ikke varme ind i kabinen nogen der ved hvad der ellers kan være galt ?
temperaturen ligger omkring de 80-85 grader ved normal kørsel hvilket jo er alt for lidt
temperaturen ligger omkring de 80-85 grader ved normal kørsel hvilket jo er alt for lidt
Når du skriver at der "stadig ikke kommer varme", har det nok ikke noget med luftlommer at gøre. Kontroler om splældet i varmeapparatet som åbner/lukker for kold og varm luft virker. Hvis det ikke er tilfældet , kan varmeelementet i varmeapparatet være tilstoppe indvendig. Så skal det skylles igen i mod den retning det varme vand cirkulerer.
Jeg ved ikke hvordan klapperne i varmeapparatet virker på 145/146, men formentlig via trækkabler og/eller stænger. Du skal ned under instrumentbordet og tæt på varmeapparatet og så skal du selv eller en hjælper skyde/dreje temperatur regulaturen frem og tilbage. Så kan du se og stang/kabel beværer en arm på en af siderne af varmeapparatet. Armen er forbundet til en klap son styre om den indgående luft forbi eller udenom varmelegemet.
På min tidl. 155 og nu 156 åbnes og lukkes klapperne elektrisk af små el-motorer. Man kan høre el-motorene (når motoren ikke er startet) og se på samme måde om arnene åbner og lukker.
På min tidl. 155 og nu 156 åbnes og lukkes klapperne elektrisk af små el-motorer. Man kan høre el-motorene (når motoren ikke er startet) og se på samme måde om arnene åbner og lukker.
hvordan skyller man det igennem ?
Fra kølesystemet i motorrummet går 2 slanger gennem bagvæggen ind under instrumentbordet, det er varme slangerne.
Først mærker du efter med varm motor om de har samme temp. som køleslangerne. Hvis den ene er lunken og den anden er kold, et det en tilstopning.
Den nemme måde er at tilslutte en haveslange til fraløbet, den som er kold, og et stykke slange ud af motorrummet (så man ikke får sprøjtet det hele til). Så er det bare at åbne for vandet til haveslangen så det skyller rent vand baglæns igennem varme elementet.
Hvis ikke det hjælper, skal varmelegement sikkert skiftes eller ud og renses. Det er desværre ret besværligt af afmontere og sætte i igen.
Fra kølesystemet i motorrummet går 2 slanger gennem bagvæggen ind under instrumentbordet, det er varme slangerne.
Først mærker du efter med varm motor om de har samme temp. som køleslangerne. Hvis den ene er lunken og den anden er kold, et det en tilstopning.
Den nemme måde er at tilslutte en haveslange til fraløbet, den som er kold, og et stykke slange ud af motorrummet (så man ikke får sprøjtet det hele til). Så er det bare at åbne for vandet til haveslangen så det skyller rent vand baglæns igennem varme elementet.
Hvis ikke det hjælper, skal varmelegement sikkert skiftes eller ud og renses. Det er desværre ret besværligt af afmontere og sætte i igen.