Lyd ved sving

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 145/146
Besvar
Chabab
Indlæg: 32
Tilmeldt: 28 dec, 2007 02:36
Geografisk sted: Danmark

Lyd ved sving

Indlæg af Chabab » 12 mar, 2008 00:10

Hej...

Rattet på min Alfa 146 er begyndt at give en mærkelig lyd ved skarpe sving i lav fart!!!! Lyden kan jeg bedst beskrive således: Det er den samme lyd som opstår når man gnider noget gummi på noget metal....eller når man gnider en finger på noget fugtigt glas, (bare ikke så skarp en lyd)...

Jeg har ikke lokaliseret lyden endnu, men den kan høres som beskrevet ved sving med lav hastighed inde i bilen...

Håber nogen kan hjælpe...



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 12 mar, 2008 00:26

Jeg tror at lyden kommer fra styretøjet servopumpe. Enten er remmen som trækker pumpe slap eller remstrammerhjulet slidt. Det kan også være der mangler olie på systemet, det kan kontrolleres ved at skue låget på pumpen af, sidder bagpå motoren, i låget er en lille målepin med min og max mærke. Hvis der mangler olie, skal der hældes automatgear olie i og tjekkes igen om nogle dage. Hvis der igen mangler olie, er der en utæthed i systemet.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 12 mar, 2008 00:31

Jeg tror at lyden kommer fra styretøjet servopumpe. Enten er remmen som trækker pumpe slap eller remstrammerhjulet slidt. Det kan også være der mangler olie på systemet, det kan kontrolleres ved at skue låget på pumpen af, sidder bagpå motoren, i låget er en lille målepin med min og max mærke. Hvis der mangler olie, skal der hældes automatgear olie i og tjekkes igen om nogle dage. Hvis der igen mangler olie, er der en utæthed i systemet.

Chabab
Indlæg: 32
Tilmeldt: 28 dec, 2007 02:36
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Chabab » 12 mar, 2008 00:40

Alletiders.....

Jeg undersøger lige delene og vender tilbage.... Tak for det hurtige svar...

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Generelle emner"