Forskellige problemer med Alfa 145

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 145/146
Besvar
pallekragh
Indlæg: 71
Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
Geografisk sted: Danmark

Forskellige problemer med Alfa 145

Indlæg af pallekragh » 04 aug, 2007 19:20

Jeg har en Alfa 145 1,6 TS + fra 2000 med nogle problemer som jeg håber jeg kan få hjælp til.
1. Min mekanikker siger hvis han skal skifte tandrem skal han bruge et værktøj til og låse knasten?
2. Min venstre tågeforlygte er smadret hvor kan man få en anden brugt eller ny Alfa siger omkring en tudse og så skal man gud hjælpe mig selv skifte den.
3. Den går ikke specielt godt i gear fra 2 til tredie jeg har fået oplyst ved Alfa at det er gearkablerne der var skyld i det og man kunne være heldig at smøre det væk det virkede også en overgang men nu er det det samme lort så er de kabler lette og skifte ?
4. Så kan jeg se at det problem som jeg har med at syncromessen er slidt i 2 gear er kendt for denne model er det en større reperation ?
Jeg blev først opmærksom på denne side igår men jeg kan læse at der sidder nogen med en stor viden og det er bare fedt. Jeg skal efter foreskrifter her på siden imorgen prøve om jeg kan få liv i min viskemotor.



frimanden
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27 mar, 2007 05:04
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af frimanden » 05 aug, 2007 23:07

Pkt. 1 - det er ganske normalt at der skal anvendes et specielt stykke værktøj til at låse knasterne når man skifter rem - disse kan i visse tilfælde købes uoriginalt eller bygges selv.
Pkt. 4 - i tilfælde af at din syncromesh mellem 2 og 3die er slidt er det beklageligvis en større operation at skifte den idet gearkassen så skal adskilles.

De øvrige ting kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, men held og lykke.

Venligste
Frimanden
2005 Alfa 147 2,0.

pallekragh
Indlæg: 71
Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af pallekragh » 06 aug, 2007 22:16

Hej frimanden.
Tak for de gode svar, så kom jeg så langt

pallekragh
Indlæg: 71
Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af pallekragh » 09 aug, 2007 08:10

Bare lige for at fortælle at jeg ved Quick Pot har fået oplyst at de ikke bruger special værktøjer når de skifter tandrem men bruger et bor som de sætter gennem tandremshjulet og så på blokken ikke kun Alfa men også feks. Citroen.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 21 aug, 2007 19:39

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af pallekragh</i>

Bare lige for at fortælle at jeg ved Quick Pot har fået oplyst at de ikke bruger special værktøjer når de skifter tandrem men bruger et bor som de sætter gennem tandremshjulet og så på blokken ikke kun Alfa men også feks. Citroen.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det er vel det man kalder en fusker måde, men det er QuickPots ansvar, hvis noget går galt. Selv ville jeg ikke vælge kvik service værksted til at få skifter tandremme.
Du kan købe tågelygten mange steder, også billigere end kr. 1000. Kr. 520 f.eks. her http://www.refako.dk/index.php?cPath=1_ ... 9&tPath=25
Du skal nok få smurt, justeret eller evt. skiftet dit gearkabel/er som første trin i gearskift problemet. På din model er 2. gear syncrommessen ikke specielt dårlig, men hvis den er slidt eller knækket, er det, som frimanden skriver, en større omgang[B)].
Erik

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Generelle emner"