Gasspjældspotentiometer

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Victor Levesen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 jan, 2015 13:59
Geografisk sted:

Gasspjældspotentiometer

Indlæg af Victor Levesen » 12 jan, 2015 23:07

Hej Alfa-Smeden
Jeg har haft nogle problemer med min Alfa 156, 2.0, fra 1999. Den viser pt. motor fejl, og jeg har fået den aflæst hos en mekaniker til at have fejl på tomgangsaktuatoren og lambdasonden. Jeg får dog at vide, at det kan være en "løbe-fejl", altså at fejlen originalt er fra et andet sted. </p><p>Problemet ligger i, at hvis jeg kører i hvilket som helts gear, på 1500 omdrejning, så lukker og åbner bilen selv for gassen, hvilket resulterer i, at motoren "hakker" voldsomt. Dette problem kan jeg dog ikke fremprovokere hvis jeg kører under 1500 omdrejning. Endvidere, hvis jeg kører over 1500 omdrejning, og jeg slipper gaspedalen, så lukker den meget voldsomt for gassen, og det samme sker hvis jeg trykker på gassen igen, hvilket resulterer i et delvist voldsomt "stød", idet at den pludseligt får gas.
Jeg kan godt fremprovokerer fejlen ved at den lukker og åbner for gassen ved 1500 omdrejninger, ved at holde stille i frigear, hvilket resulterer i, at den selv hvert halve sekund giver gas - ergo, den ligger og pulserer.
Har i nogen ide om hvor denne fejl kan stamme fra?
Jeg har for nyligt renset alt omkring gasspjæld og indsugning, samt monteret original indsugning, og udskiftet katalysator.
Victor Bach Levesen 



Victor Levesen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 jan, 2015 13:59
Geografisk sted:

Indlæg af Victor Levesen » 12 jan, 2015 23:13

Den går desuden samtidig lidt høj tomgang = omkring 1200-1350 omdrejning.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"