156 Sportswagon Selesped ujævn kørsel ved lav fart

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
defess
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12 dec, 2011 19:33
Geografisk sted:

156 Sportswagon Selesped ujævn kørsel ved lav fart

Indlæg af defess » 12 aug, 2012 22:05

<p>Hej min dejlige Alfa kører ujævnt ved lave hastigheder</p><p></div></p><p>Bil:</p><p>Sportswagon 2.0 Selespeed</p><p></div></p><p>Hvad kan være galt?</p><p></div></p><p>På forhånd tak for svar</p>



defess
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12 dec, 2011 19:33
Geografisk sted:

Indlæg af defess » 12 aug, 2012 22:09

Den kører fint nok i tomgang den hugger bare ved lave hastigheder

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 13 aug, 2012 20:42

Det er ikke let at sige, men det hurtigste (og billigste i det lange løb) er at få udlæst fejlrapport fra motorstyrings boksen (ECU), så vil en erfaren Alfa mekanikker uden tvivl finde årsagen.

defess
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12 dec, 2011 19:33
Geografisk sted:

Indlæg af defess » 20 aug, 2012 18:37

Hej tak for svar. Kunne det være den der sensor som mange skriver skal renses en gang i mellem MAG tror jeg den hed. Sad i indsugningen

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 20 aug, 2012 18:47

Ja, luftmassemåleren og på Selespeed det elektroniske speederspjæld. Det kan også skyldes lambda sonderne er tilsodede eller i udu.
Der sidder mange sensorer rund omkring i motoren, det er derfor en fejludskrivning er en god ide.

defess
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12 dec, 2011 19:33
Geografisk sted:

Indlæg af defess » 20 aug, 2012 19:02

ARHHH den kan fortælle præcist hvor problemet ligger. herligt. Skal det foretages på et af de dyre Alfa værksteder? Eller kan Automesteren eller Mekanomen gøre det?

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 20 aug, 2012 21:52

Mange uafhængige værksted har abonnement via reservedels grossister på programmerne til næsten alle bilmodeller.
Ofte tager de ikke penge for udlæsningen, hvis de skal udbedre fejlen bagefter.
Fordelen ved et Alfa værksted er, at den er eksperter på Alfa og bedre kan tyde resultatet. Har hørt om flere, som får fejlrapporten, men ikke forstår den.

defess
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12 dec, 2011 19:33
Geografisk sted:

Indlæg af defess » 20 aug, 2012 22:01

NÅ OK SÅ MÅ JEG HELLERE TAGE TIL ALFA.

TAK FOR SUPPORT

defess
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12 dec, 2011 19:33
Geografisk sted:

Indlæg af defess » 24 aug, 2012 21:04

Hej

Jeg undrer mig... Hvor stort vacuum skal der være i tanken når jeg skruer dæksel af?

Jeg har meget og måske kan den ikke suge benzin.

En side historie:
I 9 klasse i Tyskundervisningen for snart lidt under 100 år siden læste vi en historie omhandlende de to venner Heinz Und Günther. De kørte rundt i en VW 1303 og gik i stå grundet dette fænomen. Altså manglende åndehul i tankdæksel.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 25 aug, 2012 03:43

Højtryks pumpen i en benzinindsprøjtnings motor er ligeglad med vakuum.
På min var det meget almindelig med sug, når tankdækslet blev skruet af.

defess
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12 dec, 2011 19:33
Geografisk sted:

Indlæg af defess » 29 jan, 2016 08:03

Hej Alle
Problemer emd ujævn gang blev klaret med en ny luftmassemåler, ny Lambda sonde og tilsidst en ny krumtapomdrejningsensor.  Så kørte den fint igen.
MAF og Lambda kunne jeg selv skifte krumtapsensoren skiftede de på værkstedet carCentre men den kunne jeg vidst godt selv ha skiftet hvis jeg kunne komme under bilen

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"