JTS med problemer ...

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
RS
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05 jul, 2011 08:27
Geografisk sted:

JTS med problemer ...

Indlæg af RS » 30 jun, 2012 11:47

<p>Hej </p><p>Har problem med min  2.0 JTS ´03    ca.150.000 km.</p><p></div></p><p>Har igennem længere tid haft en ujævn tomgang...</p><p>Den "tøver" ved acc. og mellem 1. og 2. gear. (ofte men ikke altid) </p><p>føler ikke den har de kræfter den burde have.  ( føles som en almindelig 100-120HK familie bil)</p><p></div></p><p>Et par uger siden lavede den et "stunt" ved at miste trækkraft helt, i 5- 10 sec. og så blive normal igen. ( bil driftvarm havde kørt +50 km... skulle igang efter trafiklys)</p><p></div></p><p>Da det stod på blinked den gule advarsel og display skrev fejl. da den var kommet til sig selv igen forsvant advarsel. (kørte 15km. mere uden tegn på problemer)</p><p></div></p><p>Da jeg kom hjem udlæste jeg fejl</p><p></div></p><p>P1151 </p><p>P0304 Cylinder 4 misfire</p><p></div></p><p>Den viser ikke fejl der kan udlæses i forbindelse med ujævn motorgang.</p><p></div></p><p>Ca. 1 md siden rensede jeg spjæld, og dysser ( noget der skulle sprøjtes ind i spjæld i tomgang) samt tilførte add. til benzin for at rense ventiler... følte faktisk det virkede ca. 1000 km.</p><p></div></p><p>Sidste år skiftede jeg MAF og 1 stk. O2 Sensor. </p><p></div></p><p>Havde læst at MAF kunne være skyld i ujævn motorgang ... og den ene o2 sensor var målt def.</p><p></div></p><p>Er der nogen der kan forklare hvad der sker og om problemerne har forbindelse til hinanden.</p><p></div></p><p>Har selv en ide om det kunne være en dysse der er def. ??? </p><p></div></p><p>MVH Ronni</p><p></div></p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 30 jun, 2012 21:29

Jeg tror du har 2 problemer.
Ujævn motorgang og mistet trækkraft: MAF, enten beskidt eller dårlig kvalitet (Bosch er "altid" i orden og det, som er monteret fra fabrik, der findes en del "kineser" efterligninger, som giver problemer).
Cylinder 4 misfire, skylden enten tilsodet indsprøjtnings dysse, rens med BellAdd dysserens i benzinen eller skift, eller dårlig tænding, enten tændrør eller spoler/ledninger. Det sidste kan kontrolleres ved at tage det øverste plastdæksel af motoren og starte bilen i mørke, hvis man ser gnister, så er det spoler/ledninger. Tændrørene skal skrues op og elektroder kontrolleres. De skulle kunne køre 100.000 km men gør det for det meste ikke.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"