vacumslange og masser af spm:)

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Ronny85
Indlæg: 76
Tilmeldt: 19 maj, 2012 07:12
Geografisk sted:

vacumslange og masser af spm:)

Indlæg af Ronny85 » 14 jun, 2012 02:27

<p>Hej alle. </p><p>Jeg kigger efter hvor saadan en vacumslange er henne paa en 156 2.0 ts.</p><p>2. Min mek siger at det bedste er, at man klipper og binder ledningerne sammen under saederne(airbag lyser)</p><p>3: Kat fra biltema, og lamdasonde, var det noget, for jeg ved at vw, ikke taler godt med de uorg. lamdasonde.</p><p>4: Jeg var forbi en af mine venner, som er synsmand, og hans pc skrev> kulilteindhold, forhøjet tomgang, for høj, 0,6 vol.%. Hvad betyder det. Han sagde noget med at bare give den en gang belladd kur i indsugnning, og i benzintanken, naeste gang jeg tanker op!</p><p>Haaber virkelig i kan hjaelpe mig</p><p>Mvh</p><p>Ronny</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 14 jun, 2012 03:18

1. Hvad for en vakuumslange?
2. Hvad siger mekkeren, vil airback så fungere? Jeg tror det ikke.
3. Biltema (og andre) kan ikke sælge en kat og lambda til en Alfa, og den bagefter ikke overholder forureningskravene.
4. Jeg har vist skrevet det før; få en fejlrapport fra ECU, det er meget billigere en at skrifte reservedele til man til sidst finder den rigtige. NB! Har du set luftfilteret efter, revnet i indsugnings slangerne?

Ronny85
Indlæg: 76
Tilmeldt: 19 maj, 2012 07:12
Geografisk sted:

Indlæg af Ronny85 » 14 jun, 2012 04:39

Jeg fik at vide den som gik fra bremseforst. en anden sagde ved koleren.
Airbaggen vil fungere, det er det samme som at lodde
Biltema har en uorg. lamda og kat.
indsugnings slangerne. hmm hvor er de henne
Mvh
Ronny

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 14 jun, 2012 05:58

1. Der er en vakuum slange fra indsugnings manifolden til en ventil på bremseforstærkeren, se her
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=1
2. OK
3. Hvis Biltema siger delene er til Alfa 156, så skal de tage dem tilbage og refundere prisen, hvis ikke de godkendes til syn.
4. Se billede 1,2 og 3 her
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=1

Ronny85
Indlæg: 76
Tilmeldt: 19 maj, 2012 07:12
Geografisk sted:

Indlæg af Ronny85 » 14 jun, 2012 09:47

ok det var kun pga. Det der tomgang 0.6 jeg var bange for, pga
måske bliver den kasseret til syn i swe.
hvordan fixer jeg det 0.6 halløjr

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 14 jun, 2012 19:08

Ronny, læser du svarene?
Citat fra 1. svar:
"4. Jeg har vist skrevet det før; få en fejlrapport fra ECU, det er meget billigere en at skrifte reservedele til man til sidst finder den rigtige"
Et værksted tager imellem kr. 100 (til kaffekassen) til kr. 500 for rapporten. Hvis værkstedet skal udbedre fejlen/skiften og levere reservedelen, koster rapporten ikke noget.
Du har skrevet om KAT og lambda sonde, men du eller andre kan ikke vide om det er der fejlen ligger. Det kan være noget så banalt og billigt, som at luftfilter er tilstoppet.

Ronny85
Indlæg: 76
Tilmeldt: 19 maj, 2012 07:12
Geografisk sted:

Indlæg af Ronny85 » 15 jun, 2012 09:12

Hmm men lamda fejl kommer ikke på ecu, godnot bliver den langsommere til at aflæse fra sonden osv. Men kun hvis du klipper en ledning over til Lamda, så vil den lyse i ecu

fbn
Indlæg: 76
Tilmeldt: 09 dec, 2007 04:24
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af fbn » 15 jun, 2012 15:27

Som ELP siger få en "RIGTIG" mekaniker til at kigge på den
bil.
Hvis ham du har til at kigge på bilen, ikke kan finde fejlen
ved at udlæse ECU samt se på realtime parameter med bilen startet
og mens han 4gas tester den, så er der sgu ikke meget mekaniker
i ham.
Alternativ, begynd at skifte dele fra en ende til en anden.
Lambdasonde, MAF, Tændrør, tændspoler diverse føler og indsugnings
slanger og udstødning....

Det hjælper ikke at du poster alle de spørgsmål med forhøjet
forbrug, tomgang osv osv

Det er sikkert mere eller mindre samme fejl.

Så for sidste gang :
Gå til en "RIGTIG" mekaniker der ved hvad han laver
og bilen vil virke igen ;-)

fbn
Indlæg: 76
Tilmeldt: 09 dec, 2007 04:24
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af fbn » 15 jun, 2012 15:28

PS Lambdasonde samt MAF der ville jeg aldrig bruge andet
end OE eller BOSCH.

Ronny85
Indlæg: 76
Tilmeldt: 19 maj, 2012 07:12
Geografisk sted:

Indlæg af Ronny85 » 20 jun, 2012 00:16

bliver fejllæst, og til fbn: pierburg skulle efter sigende være det bedste indenfor lmm. men nu må vi se, om vi skal den
store tur igennem.
hvad farve har org. lamda til alfa 156 fra 98. pga. jeg har hvid grå sort på min. kan ikke huske farve kode.
2 jeg kan ikke køre bagvinduet (begge 2) hverken op eller ned, men de virker, hvis jeg trykker på op eller ned knappen, som er på bagdøren.
og det er begge, jeg ikke kan styre fra føredøren.
mvh
Ronny

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 20 jun, 2012 01:28

2 Formentlig knækket eller løs ledning ved eller i førerdøren.

fbn
Indlæg: 76
Tilmeldt: 09 dec, 2007 04:24
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af fbn » 20 jun, 2012 03:46

pierburg er ok, men det er mig bekendt netop en af dem
som der er mange/nogle der har haft problemer med.

OE er Bosch, og der er bare ikke mig bekendt lige
så mange fejl.

Så i min omgangs og vides kreds er det ikke "det bedste" ;-)

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 20 jun, 2012 06:13

Se dog at få en pro til at få den bil til at køre, Ronny. Du må være mere træt at at lege med den end vi andre er at høre om den.

Ronny85
Indlæg: 76
Tilmeldt: 19 maj, 2012 07:12
Geografisk sted:

Indlæg af Ronny85 » 20 jun, 2012 10:11

Ja nu må vi se. Somsagt elsker at rodde med biler
og elp. Hvis du er så træt, kunne du jo lade være med at skrive
ellers klik på *start* knappen windows, og tryk luk computer.
så får du en god nats søvn ;)

Ronny85
Indlæg: 76
Tilmeldt: 19 maj, 2012 07:12
Geografisk sted:

Indlæg af Ronny85 » 22 jun, 2012 08:19

Elp!!! Det var kun en joke. Undskylder, hvis du misforstof den.
Men har fejl udlæst, OG INGEN FEJL!!!

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"