Kør til tyskland nyrenoveret motor monteret 11
-
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 16 okt, 2005 20:02
- Geografisk sted: Danmark
Kør til tyskland nyrenoveret motor monteret 11
<p>Se linket her: </p><p> </p><p><a href="http://www.ebay.de/sch/sis.html?_nkw=Al ... </a></p><p> </p><p>Nogen her, der har erfaring med det?</p><p> </p><p>Vh Simon </p>
-
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 16 okt, 2005 20:02
- Geografisk sted: Danmark
Tja, men 11.200 kr det er godt nok ikke dyrt for en renoveret motor. Muligvis læser jeg ikke det tyske helt præcist. Men den motor, jeg kører med nu, den oser desværre, hvis man gasser den kraftigt op (i frigear). Det er fame irriterende, værdierne for CO O2 med videre er nu helt fine - efter den fik engang redex og i øvrigt også swedol.
Men det er godt nok irriterende, kender nogen her et godt synssted, hvor man har respekt for alfa romeo? ;O)
Men det er godt nok irriterende, kender nogen her et godt synssted, hvor man har respekt for alfa romeo? ;O)
Er lige med på en "lytter".
Jeg går lidt i tanker om at få min 156 renoveret. Med 190.000 på km-tælleren syntes jeg, at støjen fra 2.0´erens balanceaksler (ifl. mekanikeren) og syngen i 1., 2. og 3 gear er ved at ødelægge fornøjelsen en del.
Har ikke undersøgt, hvad operationen koster i DK. Måske nogle i forummet har været turen igennem ? Om man også konsekvent vil skifte kobling, starter, tandstang, generator m.m., som jo er meget nemmere når motoren er ude ved jeg ikke. Lige nu fejler disse intet på min bil, men med 12 år på bagen, vil der sikkert kommer rep./udskiftning af disse på et eller andet tidspunkt.
Det kan i øvrigt undre mig, at man ikke kan købe renoverede 156´ere hos nogle af de danske Alfa-specialister - sådan lidt i stil med tidligere tiders mulighed for køb af renoverede og frikørte Mercedes taxa´er. Jeg ville meget hellere give kr. 100.000 for en nyrenoveret og spændstig 156´er end nogen anden bil i denne prisklasse. 156´eren er uden tvivl en nyklassiker, men der efterhånden desværre langt imellem de gode eksemplarer.
Mvh Erik
Tak for et super forum
Jeg går lidt i tanker om at få min 156 renoveret. Med 190.000 på km-tælleren syntes jeg, at støjen fra 2.0´erens balanceaksler (ifl. mekanikeren) og syngen i 1., 2. og 3 gear er ved at ødelægge fornøjelsen en del.
Har ikke undersøgt, hvad operationen koster i DK. Måske nogle i forummet har været turen igennem ? Om man også konsekvent vil skifte kobling, starter, tandstang, generator m.m., som jo er meget nemmere når motoren er ude ved jeg ikke. Lige nu fejler disse intet på min bil, men med 12 år på bagen, vil der sikkert kommer rep./udskiftning af disse på et eller andet tidspunkt.
Det kan i øvrigt undre mig, at man ikke kan købe renoverede 156´ere hos nogle af de danske Alfa-specialister - sådan lidt i stil med tidligere tiders mulighed for køb af renoverede og frikørte Mercedes taxa´er. Jeg ville meget hellere give kr. 100.000 for en nyrenoveret og spændstig 156´er end nogen anden bil i denne prisklasse. 156´eren er uden tvivl en nyklassiker, men der efterhånden desværre langt imellem de gode eksemplarer.
Mvh Erik
Tak for et super forum
Jeg læser annoncen sådan, at det er en brugt motor som hævdes at have kørt 120000 km. Spørgsmålet er, om tandremme osv er skiftet.
Hvis man tænker langt, er det rigtig, at når nu motoren er uden, så er der en del forskellige dele som er lettere at skifte.
Økonomisk set, kan det nok ikke betale sig, da det løber op med starter, servopumpe, generator og hvad ved jeg - de gamle 156'ere er snart ikke mange penge værd. Jeg solgt min egen 156 2,0 sidste år, da var den 12.5 år og havde kørt 215.000 km, og den havde ikke fået skiftet nogle at disse dele (heller ikke kobling) eller andet en småting i undervognen, så de kan holde længe, hvis de bliver passet og kørt frisk men ikke race.
Hvis man tænker langt, er det rigtig, at når nu motoren er uden, så er der en del forskellige dele som er lettere at skifte.
Økonomisk set, kan det nok ikke betale sig, da det løber op med starter, servopumpe, generator og hvad ved jeg - de gamle 156'ere er snart ikke mange penge værd. Jeg solgt min egen 156 2,0 sidste år, da var den 12.5 år og havde kørt 215.000 km, og den havde ikke fået skiftet nogle at disse dele (heller ikke kobling) eller andet en småting i undervognen, så de kan holde længe, hvis de bliver passet og kørt frisk men ikke race.
-
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 16 okt, 2005 20:02
- Geografisk sted: Danmark
Det er derfor jeg skrev: Tillid.
Hvis jeg skulle købe en brugt motor, så ville jeg høre den startet op først eller kende vedkommende som sælger mig den og lade ham montere den. Hvis så motoren viser sig ikke at virke, så er det sælgerens problem, ikke mit.
NB! I min dunkle fortid i autobranchen har jeg afmonteret mange motorer og solgt og monteret til kunder. Vi satte en en seddel med basis oplysninger om motoren, når de blev afmonteret.
Hvis jeg skulle købe en brugt motor, så ville jeg høre den startet op først eller kende vedkommende som sælger mig den og lade ham montere den. Hvis så motoren viser sig ikke at virke, så er det sælgerens problem, ikke mit.
NB! I min dunkle fortid i autobranchen har jeg afmonteret mange motorer og solgt og monteret til kunder. Vi satte en en seddel med basis oplysninger om motoren, når de blev afmonteret.