hvor kan jeg købe plejelejer til 1,6 ts

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
gttuning
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 nov, 2010 21:04
Geografisk sted:

hvor kan jeg købe plejelejer til 1,6 ts

Indlæg af gttuning » 05 feb, 2011 08:45

hej folk efter jeg har være så skide heldig med min ny indkøbte alfa som je kun vik kørt 3km i inden den åd et par lejer i bunden.. efter en komplet topstyk renovring.. jeg fandt en web side noget cylinderservice hvor jeg kunne købe alle de lejer jeg skulle bruge og i overstørelse.. men kan ikke finde den igen.. så jeg mangler lidt hjælp til et godt sted..



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 06 feb, 2011 02:21

Jeg forstår ikke, at man stadig kun renoverer toppe, efter tandrems havari. Det er så almindeligt, at et plejleje går i stykker kort tid efter, at bilen er taget i brug igen.
Nu kan man ikke blot sætte nye plejllejer i efter et eller flere er stået af. Pjelsølerne (lejerne) på krumtappen skal alle efterses for rille, skår og ovalitet, og evt. skibes til understørrelse (det er stemplerne som er overstørrelse efter boring) og passende lejeskaller monteres.
Udmåling og slibning udføres hos et maskinværksted (cylinder service) og de plejer at sætte lejeskallerne i og samle motoren. Hvis krumtappen skal slibes skal motoren ud og krumtappen afmonteres.
Hvis lejesølerne ikke har taget skade, skal de måles alligevel, da lejeskallerne fåes i forskellige standard størrelser også (det er meget vigtigt at de passer perfekt, derfor de forskellige størrelser). De kan købes hos Fiat/Alfa forhandlere og værksteder eller hos cylinder service virksomheder. Desuden sikkert andre steder, f.eks. Mekonomen.
Du kan se hvordan krumtap, plejlstænger og lejer ser ud og deres forskellige størrelser og reservedels nr. her (priserne passer nok ikke helt, det er et hakket site, og hvornår det skete ved jeg ikke).
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1

gttuning
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 nov, 2010 21:04
Geografisk sted:

Indlæg af gttuning » 06 feb, 2011 06:22

min top er så blevet renoveret pga to brandte ventiler. da motoren har kørt med dorlig tændrør spoler.. så de ventiler er blevet skiftet toppen blev planslebet alle 16 ventiler slebet og alle pakdåser skiftet. samt alle 8 tændrør og alle tændspoler er skiftet samt tandremkit. selv om den næsten lige er skiftet..

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"