Vand i bagagerum

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
Twin_spark
Indlæg: 6
Tilmeldt: 30 okt, 2004 01:33
Geografisk sted: Danmark

Vand i bagagerum

Indlæg af Twin_spark » 30 okt, 2004 01:40

Jeg er en af dem der har fået lavet min rustne reservehjulsbrønd og brønd er det helt rigtige navn. Jeg forstår godt hvorfor det er rustet væk nu, hold da fast hvor kan der stå meget vand der. MEN HVOR KOMMER DET FRA ????? Er der nogle der har nogle erfaringer med utætheder og huller i bagagerummet på en 75'er. Jeg har stået og sjasket rundt med en vandkande der hvor jeg mente der kunne komme vand ind, men er ikke blevet klogere.

Hilsen
Christian



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 30 okt, 2004 05:49

Hej Christian - Ja, hvor kommer vandet fra! Du skal demontere al beklædning i bagagerummet og gennemgå alle samlinger og evt. suspekte rustplætter inkl. de nye svejsninger. Hvis ingen steder viser sig "utætte" er der kun én vej. Ind i bagagerummet med en observatør med en lommelampe og ud at køre i regnvejr.
Den videnskabelige vej er med en radiosignal sender udenfor og modtager med et meter for signalstyrke i bagagerummet at måle signalstyrken langs alle samlinger i bagagerummet og bagerst i kabinen.
Hvem har radioudstyret? Spørg f.eks. FDM, en Fiat/Alfa forhandler/importøren eller Teknologist Institut.
Hvorfra ved jeg dette? Jeg har i tidernes morgen solgt engelske biler som havde masser af utætheder.

m thomsen
Indlæg: 36
Tilmeldt: 24 feb, 2004 02:35
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af m thomsen » 30 okt, 2004 06:11

Hej!

Har din 75´er soltag? hvis ja så check de slanger der går fra sol tag og ud igennem dine bagerreste side paneler, der kan nemt være hul i dem og så render der vand i din brønd :).
rust under bagruden kan osse forkomme.rust huller ved dine baglygter
der hvor blinklygten sidder, og skaver på karrossen.eller rust i dine hjulkasser.alle typiske fejl på en 75´er. men få da en makker til kravle ned i bagagerummet med en lyget.og så sprøjt med en haveslange. så må i da kan se hvor det kommer in henne.

Mvh M.Thomsen

Twin_spark
Indlæg: 6
Tilmeldt: 30 okt, 2004 01:33
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Twin_spark » 31 okt, 2004 01:19

Meget ser ud til at det bliver løsningen med en tur i brønden og i gang med lommelygten. Havde ellers overvejet at åbne et transportabeæt put & take.
Tror måske ellers at jeg er kommet lidt tættere på problemet. Det er ud til at vandet måske trænger ind omkring(over) min venstre baglygte. Stof beklædningen under gummilisten i den side er godt våd. Men helt at kunne sige hvorfra det kommer så langt er jeg ikke kommet endnu. Fortsættelse følger............

Hilsen Christian

Twin_spark
Indlæg: 6
Tilmeldt: 30 okt, 2004 01:33
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Twin_spark » 03 nov, 2004 04:06

Nu er jeg kommet op af brønden. Jeg har fundet to steder hvor der kom vand ind. Det ene sted var ved hullet til antenen og det andet var gumilisten over venstre baglygte (af en eller anden årsag kunne der åbenbart kravle riglige mængder vand ind der, selvom listen så fin ud)

Hilsen Christian

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Karrosseri"