Trekantsrude

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Trekantsrude

Indlæg af A.Sommer » 25 maj, 2004 07:31

Jamen så skete det jo..
dejligt at have ejerlejlighed i en boligbolk, for folk har så megen respekt for ens øjesten.. Nå nok om det, men det der er sket er, at min bagerste HØJRE trekantsiderude er "GÅET I STYKKER AF SIG SELV I LØBET AF NATTEN!".... Denne rude er mærket med en del telst og bla. TINT som Peder S og jeg selv har fundet ud af er en speciel toning..

Derfor... ER der nogen der ligger inde med en rude af denne toning, ellers skal jeg bruge al min OVERSKYDENDE (HA HA HA :( ) SU på at købe en nt, og er der ikke nok nogen der vil skriv en udførlig gennemgang af, hvordan jeg skifter den....


Håber meget vi ses næste weekend, jeg dukker selv op i min "flotte" 75 med manglende skærmforøgere bagpå, knusrude og hul i racaro forsædet.. min bliver nok valgt som den flotteste.. :(



A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 25 maj, 2004 07:33

taste og stavefejlene er ganske gratis, så lad jeg endelig ikke skræmme væk af dem...

jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jensebhansen » 25 maj, 2004 17:46

Anders,

- Fjern "forsiden" af det indvendig dørhåndtag
- Skru de to skruer ud af håndtaget
- Øverst på den indvendige dørside finder du låse-håndtaget. Den øverste del kan skydes til side ved at trække i den øverste flade ind mod bilen. Øverst midt i håndtaget finder du herefter et unbrako bolt, som du skruer ud. Det er nu muligt at fjerne låse-håndtaget fra dørsiden.
- Dørsiden sidder nu kun fast med plastik clips, så begynd siden skal nu lirkes af stille og roligt. Brug eventuelt en rørpind fra den lokale maler til at lirke lidt med.
- Kør ruden helt i bund
- Rammen der adskiller den forreste del af dørruden med den bagerste trekant er fastgjort med den popnitte i toppen og en bolt inde i bunden af døren. Bor nitten ud med et bor og fjerne bolten i bunden.
- Træk rammen lidt fremad, og så tror jeg du kan få resterne af den gamle rude ud og kante den nye ind. Jeg ved ikke om trekanter er fastgjort på anden måde, men nu er du ihvertfald meget tæt på målet.
- Det hele samles ... - ja, den må du sgu selv regne ud.

Jamen, vi ses da helt sikkert i weekenden. Jeg kommer i min sorte 75'er med let tikkende motor, revnet bagkofanger, ridset og falmet lak - forhåbentlig nyvasket og nystøvsuget. Men ellers er den i ok stand :-))))

Hvis du mangler skærmforøgere, så har jeg vist nok et lille lager et eller andet sted - hvad farve er din LE'er?

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 25 maj, 2004 18:29

Hejsa Jens...

Jamen det lyder da DEJLIGT, og 1000-Tak for den fine gennemgang..
Min LE er rød, men ALLE farver er velkommen, da det ikke kan blive grimmere end det er nu!! Du må lige sige din pris, enten i hardcore cash eller evt.i druer...[:D]

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 27 maj, 2004 08:03

Har du et nummer jeg kan ringe til.. Har VIRKELIG brug for de skærmforøgere!!

jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jensebhansen » 28 maj, 2004 06:49

Anders,

Jeg har fundet min skærmforøgere frem, og tager dem med til Borrevejle.

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Karrosseri"