Udskiftning af Kabler til varmereguleringen

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Udskiftning af Kabler til varmereguleringen

Indlæg af A.Sommer » 09 nov, 2003 05:33

Nogen der vil være mig behjælpelig med en forklaring af, hvordan man NEMMEST/BEDST får skiftet de møgkabler! Desuden vil jeg gerne vide hvordan man skifter motorhjelmskablet!

Mvh
Anders Sommer
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Limited edition no.55



Rasmus Zeuch
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16 nov, 2003 00:04
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Rasmus Zeuch » 16 nov, 2003 00:09

Hej A. Sommer,

Jeg tror desværre ikke der er nogen nem løsning på problemet. jeg har selv været på den sidste år, og havde hele instumentbrættet ude. det tager noget tid, og når man har det hele af kan det ikke betale sig andet end at afmontere varmeapperartet helt og få alle de tøre blade og ting og sager der som regel ligger i det ud, og så lige give blæseren en klat olie.
For at få instrumentpanelet ud sidder der 1000 ledninger der går ind i sikringsboxen, så vær sikker på at de alle sammen sidd4r som de skal inden du samler det hele igen (jeg mener det er sådan at alle stikkene er forskellige så de kun kan sidde rigtigt)

Jeg kunne ikke skaffe nye kabler nogen stedder pga. at de var i restordre eller gået ud af produktion. så jeg købte noget kabel hos cykelsmeden, og brugte rørne fra de gamle.

Nu virker det hele som nyt, men stadig af H til :-) varmen bliver reguleret fra helt lukket til sauna, inden for 5mm på dreje knappen. sådan er det bare :-)

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 16 nov, 2003 09:00

Hej Rasmus
Mange tak for dit svar.
Jeg har dog set at man kan "hægte" sikringsboksen af, så man slipper fra at fjerne stikkene...?!
Tror at jeg venter med at lave det til foråret!

Mvh Anders Sommer

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 03 dec, 2003 07:30

Nogle der kan give en GRUNDIG forklaring på, hvordan man når ind til varmereguleringen. Altså hvordan splitter man instrumentbordet bedst afø, hvor sidder der skruer og clips man skal være opmærksom på
???

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Karrosseri"