Nærlys

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Martin Califano
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18 maj, 2004 20:10
Geografisk sted:

Nærlys

Indlæg af Martin Califano » 13 dec, 2004 06:40

Jeg har pludselig erfaret at der mangler nærlys på min 75'er. Stel stikkene foran er kontrolleret og sikringerne ligeså. Mangler både kørelys og almindelig lys. Positionslys og fjernlys virker fint ligesom tågelygterne. Pærene er heller ikke problemet.
Nogle forslag??



Gobbel
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23 jul, 2004 19:25
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Gobbel » 15 dec, 2004 21:08

Hej Martin,

Jeg har præcist samme problem, dog kun i højre side. Jeg gav stikket en gang kontakt rens og det virkede i et stykke tid, men det dur ikke igen. Ja sådan er det når vi er hjemmemekanikere [:o)], men mon ikke der kommer en løsning snart. Jeg vil splitte det ad her i juleferien og så måske finde frem til fejlen.

Andreas

Martin Califano
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18 maj, 2004 20:10
Geografisk sted:

Indlæg af Martin Califano » 16 dec, 2004 00:54

Hej Andreas,

Jeg har fundet frem til at der sidde et relæ bag instrument panelet. Et sådanne relæ har en specifik levetid (antal kontakt-klik) når denne levetid er nået kan det uden videre holde op med at virke. Jeg prøver at skifte mit relæ her i week-enden og giver besked om det virker.

Normalt er det bare stel forbindelserne foran der er møget til, men altså ikke i mit tilfælde.

jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jensebhansen » 16 dec, 2004 19:06

Der sidder også en hel hord af stik i højre side under instrumentbrættet og handskerummet. Jeg har før været ude for, at jeg til tider ikke havde lys i højre forlygte. Det interessante var, at jeg altid havde lys i forlygten, når højre fordør lige var blevet smækket hårdt i :-) Det viste sig, at et at stikkene under instrumentbrættet havde haft det lidt varmt (sikkert pga. effekten, som de små stik skal opverfører).

Martin Califano
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18 maj, 2004 20:10
Geografisk sted:

Indlæg af Martin Califano » 17 dec, 2004 00:01

Hej Jens,

Tak for oplysningen. Det bliver taget med i fejl søgningen. Det skulle vel ikke være således at du eller andre ved præcis hvilke relæer der har indvirkning på lys foran?

Martin Califano
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18 maj, 2004 20:10
Geografisk sted:

Indlæg af Martin Califano » 15 feb, 2005 00:01

Jeg fandt fejlen - det var en dårlig forbindelse på sikrings boksen. Den havde ikke direkte noget med lyset at gøre så..

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 El-system"