Hej alle jer transakselspecialister.
Jeg skal ha' skiftet slavecylinderen til koblingen og det ser ud som om at det er nødvendigt at jeg skal løsne/fjerne den foreste del af koblingshuset - og hvad det medfører - for at få slavecylinderen fri. Kan det virkeligt være rigtigt?
pft og mvh. Dan.
Afmontering af slavecylinder til kobling
-
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 07 okt, 2003 19:13
- Geografisk sted: Danmark
-
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
- Geografisk sted: Danmark
Dan,
Nej, det burde ikke være nødvendigt. Slavecylinderen sidder med to bolte - den ene går igennem det forreste gearkasse ophæng og den anden går igennem koblingshuset. Så vidt jeg husker er det muilgt at skifte slavecylinderen uden at tage de-dion broen ved de forreste gearkasse ophæng ned, men jeg er ikke sikker.
Et lille trick som jeg mindes er en lille hjælp er at du får en anden person til at træde koblingen ned mens du blokere udrykkerarmen. Det giver så vidt jeg husker lidt mere plads at arbejde på. Når du skal udlufte cylinderen skal du også huske at luftskuen ALTID skal pege opad - ellers får du en andre fri for luft.
Jeg har pt. min 75'er på liften, så jeg kaster lige et blik og checker at jeg ikke har fyldt dig med løgn
Nej, det burde ikke være nødvendigt. Slavecylinderen sidder med to bolte - den ene går igennem det forreste gearkasse ophæng og den anden går igennem koblingshuset. Så vidt jeg husker er det muilgt at skifte slavecylinderen uden at tage de-dion broen ved de forreste gearkasse ophæng ned, men jeg er ikke sikker.
Et lille trick som jeg mindes er en lille hjælp er at du får en anden person til at træde koblingen ned mens du blokere udrykkerarmen. Det giver så vidt jeg husker lidt mere plads at arbejde på. Når du skal udlufte cylinderen skal du også huske at luftskuen ALTID skal pege opad - ellers får du en andre fri for luft.
Jeg har pt. min 75'er på liften, så jeg kaster lige et blik og checker at jeg ikke har fyldt dig med løgn
-
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 07 okt, 2003 19:13
- Geografisk sted: Danmark
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindeligt skrevet af Dan Kenskov</i>
Hej alle jer transakselspecialister.
Jeg skal ha' skiftet slavecylinderen til koblingen og det ser ud som om at det er nødvendigt at jeg skal løsne/fjerne den foreste del af koblingshuset - og hvad det medfører - for at få slavecylinderen fri. Kan det virkeligt være rigtigt?
pft og mvh. Dan.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hej Dan håber du har fået løst dit problem med slavecylenderen.
Men måske kan du hjælpe mig. jeg har en alfa 75 30 v6.
stående stille pga. af en defekt slavecylender.
Men desværre er den udgået hos alfa i Italien.
Så hvis du kunne hjælpe med hvor du har fået fat i en
henne så er du en engel[:D]
Hej alle jer transakselspecialister.
Jeg skal ha' skiftet slavecylinderen til koblingen og det ser ud som om at det er nødvendigt at jeg skal løsne/fjerne den foreste del af koblingshuset - og hvad det medfører - for at få slavecylinderen fri. Kan det virkeligt være rigtigt?
pft og mvh. Dan.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hej Dan håber du har fået løst dit problem med slavecylenderen.
Men måske kan du hjælpe mig. jeg har en alfa 75 30 v6.
stående stille pga. af en defekt slavecylender.
Men desværre er den udgået hos alfa i Italien.
Så hvis du kunne hjælpe med hvor du har fået fat i en
henne så er du en engel[:D]
Bedre sent end aldrig - men det er ved at være længe siden jeg sidst kunne logge ind??
http://www.alfa-service.eu/alfa/index.p ... -0-V6.html
http://www.alfa-service.eu/alfa/index.p ... -0-V6.html