Utæt turbo manifol

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Gobbel
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23 jul, 2004 19:25
Geografisk sted: Danmark

Utæt turbo manifol

Indlæg af Gobbel » 05 jan, 2005 07:28

Hej og godt nytår,

Ja endnu engang må jeg erklære mig selv som lusset amatør mekaniker, men sådan er det vist at have en gammel alfa. Nå men nu til opgaven.

Min udstrødning er utæt helt oppe ved turboen. Altså mellem turboen og det lille rør der er efter turboen som forbinder turboen og forrøret. Jeg har prøvet at spænde. Løsne igen og spænde igen, men kan ikke få det spændt. Hovedsageligt fordi jeg ikke kan komme til. Der er NUL plads. Skal motoren virkeligt ud pga en iutæt udstødning??

Hvem har et godt fif til mit problem?

Mvh Andreas



Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 07 jan, 2005 06:53

Du mangler ikke en kobberpakning til at tætne det? (Jeg ikke huske om der skal sidde en dernede?)
Et udvalg af overskårne ring-gaffelnøgler kan være praktisk at have til sådanne steder, men det er ikke nemt at spænde noget hårdt med en halv nøgle [|)]
Man kan få nogle lange topnøgle-forlængere med mulighed for at vinkle lidt i toppen. Kan du mon komme til nedefra ned sådan en?

Gobbel
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23 jul, 2004 19:25
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Gobbel » 07 jan, 2005 07:10

Hej Bent,

Tak for svaret. Der er vist en pakning, men hovedproblemet er pladsen.

Man kan ikke komme til nede fra over hovedet og oppe fra spærrer bl.a. varmeskjoldet. Jeg er bange for den eneste løsning er at hive motoren ud, men håber at få bedre råd.

Mvh Andreas

Gobbel
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23 jul, 2004 19:25
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Gobbel » 28 jan, 2005 14:40

Hey,

En kort update på problemet.

Efter at have erkendt mine begrænsede mekaniker evner, at mit speeder kabel sprang og der var 3-4 andre småting der skulle laves smed jeg slæden til alfatec (www.alfatec.dk) på fyn som fik ordnet det hele godt.

Han skillede tingne ad (omkring manifolden) og satte det på med nye bolter, pakninger o.s.v. og det hele er nu tæt. Det gik "ok" med at komme til nedefra.

Mvh Andreas

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Motor"