SORTE PLETTER..HJÆLP!!

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

SORTE PLETTER..HJÆLP!!

Indlæg af A.Sommer » 07 jun, 2004 04:43

Hejsa Allesamme og tak for et fedt jubi træf!!!

Nå men min kære 75 er begyndt at smide sorte pletter på bagenden, og olieforbruget, synes at være steget...

Er det ventilstyr(burde være ca, 37000km gamle!!) eller olietyve eller hvorfor?? Den ryger ikke og drikker ikke olien, men forbruget er steget..

Hjælp??



kasperl
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30 okt, 2003 05:23
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af kasperl » 11 jul, 2004 05:57

Hej,

Hvis du mener den smider olie fra bagenden så kan det vel være gearolie. Min drypper lidt engang imellem og får en slat i ny og næ hos mekanikeren.

Med venlig hilsen
Kasper

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 12 jul, 2004 21:32

Hejsa Kasper.
Nej tror nu min gearkasse er tæt 7-9-13...
det er ligesom "sod", men er sikker på det er mine tændrør/motorjustering den er gal med!

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 12 jul, 2004 22:36

Hvis den hverken ryger eller drikker, så må det vel være noget med piger?? ;o)

Men er det benzin eller olie-forbruget der er steget? Hvis det er benzinen, så check temperatursensoren og rens luftmængdemåleren...
Er det olie, så kig godt efter på motoren om det slipper ud et sted. Start nedefra og følg strømmen opad [:)]
Et utæt oliedæksel kan være årsagen...
Hvordan har kompressionen det? Er stempelringene slidt?
Hvordan ser olien ud?

jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jensebhansen » 12 jul, 2004 22:42

En anden/tredie mulighed er lambda sonden - hvis din LE ellers er udstyret med en sådan. Heldigvis er en lambda sonde rigtig svære at teste for os amatører pga. dens karakteristik :-(

Hvad du kan gøre for at teste om lambda sonden er problemet er at koble den fra. Dette gøres ved at du først finder motorstyringen (ved forsædepassagerens fødder), derefter skulle der gerne være et gult/orange relæ der er tilsluttet motorstyringen - det kan være nødvendigt at skrue motorstyringen op af gulvet. Ved at fjerne dette relæ kører du nu uden lambdasonde.

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 13 jul, 2004 01:34

Hejsa.
Den ryger IKKE og er ikke umiddelbart utæt i motoren, men den svinger en del i tomgang, er svær at starte når kold og når den er kold gasser den selv op til omkring 2200-2500 omdr. og står og svinger der ca. 30 sek. medmindre jeg standser motoren og starter den igen. er det luftmængdemåleren??

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 13 jul, 2004 01:44

Det lyder meget som luftmængdemåleren - Eller forbindelserne til den...

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 14 jul, 2004 19:21

nu starter den godt igen, var et skarpt buk på en neop udskiftet benzinslange (uoriginalt metermål slange :( )

Hvad gør jeg ved min luftmængdemåler????

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Motor"