hej alfister,
Er der nogen der har erfaring med at skifte både olietrykkontaktet og olietryk måler på en V6? For det første er der hverken plads eller lys for at afmontere den gamle måler. Skal indsugningsmanifold fjernes?
For det andet skal det være en skive eller pakning til olietryk kontaktet? og har den venstre gevin?
Pt. sprøjter den olie ud på udstødningen samt at jeg hver 600 km skal fylde en liter olie på.
Er der iøvrigt nogen der kan anbefale hvilken type olie er bedst egnet til den relative høje motor temperatur på en V6 (måler viser konstant mellem 80 & 90 C ) - jeg bruger nu fuld synt. 5W-40
tak for feedback
Claes
olietrykkontakt & måler
Plads: Olietrykmåler sidder så den er til at komme relativt nemt til uden at du skal have indsugningen af... Jeg mener du kan bruge en stjerne/gaffelnøgle? Bare smøg ærmerne op! ;o)
Lys? Arbejdslampe til 99 kroner i Harald Nyborg )
Kontakt ved jeg ikke hvad du mener?
Kommer oliespildet fra måleren?
Jeg har altid kørt med 10W-40 delsynth på mine V6 12v eller alternativt 10W-60 Racing. 5W-40 er for tynd og pisser lige igennem er min erfaring.
Min temp. måler ligger gerne under 80 ved alm. kørsel afhængig af varmen/vejret, eller lige på 80 selv hård kørsel på bane. I tomgang stiger den stille og roligt men bliver kølet ned igen ved hjælp af mine to SPAL-blæsere jeg har monteret på køleren. Check evt. din køler om den er ved at være gammel og ikke køler ordentligt længere.
Lys? Arbejdslampe til 99 kroner i Harald Nyborg )
Kontakt ved jeg ikke hvad du mener?
Kommer oliespildet fra måleren?
Jeg har altid kørt med 10W-40 delsynth på mine V6 12v eller alternativt 10W-60 Racing. 5W-40 er for tynd og pisser lige igennem er min erfaring.
Min temp. måler ligger gerne under 80 ved alm. kørsel afhængig af varmen/vejret, eller lige på 80 selv hård kørsel på bane. I tomgang stiger den stille og roligt men bliver kølet ned igen ved hjælp af mine to SPAL-blæsere jeg har monteret på køleren. Check evt. din køler om den er ved at være gammel og ikke køler ordentligt længere.