75 Turbo erfaringer søges
75 Turbo erfaringer søges
Hej
Jeg har set der er 2 stk 75 Turbo til salg i øjeblikket. Begge importeret fra Italien, hvilket lyder interessant i mine ører. Jeg kunne derfor godt tænke mig, at høre om der er noget specielt, man skal være opmærksom på ved denne Turbo-model! [:)]
Mvh
Thomas
Jeg har set der er 2 stk 75 Turbo til salg i øjeblikket. Begge importeret fra Italien, hvilket lyder interessant i mine ører. Jeg kunne derfor godt tænke mig, at høre om der er noget specielt, man skal være opmærksom på ved denne Turbo-model! [:)]
Mvh
Thomas
Som ved alle andre "gamle" alfaer, rust, mekanik og generelt om de virker som om de er blevet "voldet".... Er blevet fortalt at de KAN være dyre at holde kørende, men HEY hvilken alfa er billig at holde kørebde... og baghjulstræk og god gammel turbo mekanik kan da kun være sjovt!! OK, måske ikke i 20 cm sne, men ellers
Rust?
Min '92 AR 75 3.0 V6 var galvaniseret fra fabrikken, hvorfor
dine antagelser vedr. rust må gøres til skamme!
IMO bør man ikke købe bilen "for gammmel" - altså uden denne
galvanisering.
Mht. at holde 75'eren kørende er det korrekt, at der skulle repa-
reres fra tid til anden. Men det er vel eet eller andet sted
ganske naturligt for en bil, der som min havde 215 hk...
Sagt på en anden måde - jeg ejer kun den slags biler, og spe-
cielle højtydende biler koster generelt mere end gennemsnittet
at holde kørende. Så køb ikke den hurtige biler, hvis ikke du
kan lave noget selv eller ikke har pengene - IMO...
En 75'er er "umulig" om vinteren, hvis ikke man har vinterdæk.
Men i så fald er den kanon morsom at køre i !
Mvh
Mogens
'95 AR 164 Q4
Min '92 AR 75 3.0 V6 var galvaniseret fra fabrikken, hvorfor
dine antagelser vedr. rust må gøres til skamme!
IMO bør man ikke købe bilen "for gammmel" - altså uden denne
galvanisering.
Mht. at holde 75'eren kørende er det korrekt, at der skulle repa-
reres fra tid til anden. Men det er vel eet eller andet sted
ganske naturligt for en bil, der som min havde 215 hk...
Sagt på en anden måde - jeg ejer kun den slags biler, og spe-
cielle højtydende biler koster generelt mere end gennemsnittet
at holde kørende. Så køb ikke den hurtige biler, hvis ikke du
kan lave noget selv eller ikke har pengene - IMO...
En 75'er er "umulig" om vinteren, hvis ikke man har vinterdæk.
Men i så fald er den kanon morsom at køre i !
Mvh
Mogens
'95 AR 164 Q4
Hvad der er specielt ved turbo-modellen er jo bl.a. turboen selv [:)]
Sådan en bliver slidt i lejerne. Huset og manifolden kan revne...
Derudover er der forskellige dele i drivlinien, der er kraftigere end på de mindre modeller, hvilket kan gøre reparationer lidt dyrere.
Men det er til gengæld en bil, der som udgangspunkt er "pænt hurtig", og med relativt små midler kan den blive rigtig styg [}:)][:p]
Men som med de fleste turbobiler bliver det også let et spørgsmål om hvor meget man vil presse materiellet - Man bliver træt af at skifte smadrede stempler... Har jeg hørt... [B)]
Sådan en bliver slidt i lejerne. Huset og manifolden kan revne...
Derudover er der forskellige dele i drivlinien, der er kraftigere end på de mindre modeller, hvilket kan gøre reparationer lidt dyrere.
Men det er til gengæld en bil, der som udgangspunkt er "pænt hurtig", og med relativt små midler kan den blive rigtig styg [}:)][:p]
Men som med de fleste turbobiler bliver det også let et spørgsmål om hvor meget man vil presse materiellet - Man bliver træt af at skifte smadrede stempler... Har jeg hørt... [B)]
Ret mig hvis jeg tar' fejl,men jeg mener det er en Garrett T3 type der sidder på en 75'er.Hvis der ikke er skruet i den,kan den køre rigtig langt,sårn' en svend.Men forskellige grunde kan få den til at stå af langt tidligere.Men er den blevet slidt,koster en renovering incl. afbalancering altså ikke mere end 2500-3000 kr hos bla. Turbo.dk.
Der tror jeg nu du tager fejl mogens.
Har hørt opm din tidl galv. 75'er men mener at der er lavet MEGET få af dem og at de fleste er 1.8 liters UDEN turbo...
Min er en LIMITED edition fra 6 mdr 1991 og er IKKE galvaniseret, trods det at det jo var (så vidt jeg ved) den ALLER sidste aftapning af t-spark serien...
Har kun hørt om din 75 der i DK er/var galv...
Har hørt opm din tidl galv. 75'er men mener at der er lavet MEGET få af dem og at de fleste er 1.8 liters UDEN turbo...
Min er en LIMITED edition fra 6 mdr 1991 og er IKKE galvaniseret, trods det at det jo var (så vidt jeg ved) den ALLER sidste aftapning af t-spark serien...
Har kun hørt om din 75 der i DK er/var galv...
Der tror jeg nu du tager fejl mogens.
Har hørt opm din tidl galv. 75'er men mener at der er lavet MEGET få af dem og at de fleste er 1.8 liters UDEN turbo...
Min er en LIMITED edition fra 6 mdr 1991 og er IKKE galvaniseret, trods det at det jo var (så vidt jeg ved) den ALLER sidste aftapning af t-spark serien...
Har kun hørt om din 75 der i DK er/var galv...
Har hørt opm din tidl galv. 75'er men mener at der er lavet MEGET få af dem og at de fleste er 1.8 liters UDEN turbo...
Min er en LIMITED edition fra 6 mdr 1991 og er IKKE galvaniseret, trods det at det jo var (så vidt jeg ved) den ALLER sidste aftapning af t-spark serien...
Har kun hørt om din 75 der i DK er/var galv...
-
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 17 jun, 2003 21:38
- Geografisk sted: Danmark
Der er ingen Alfa 75, der er helgalvaniseret (hverken elektro- eller varmgalvaniseret), ej heller de nyeste. Der er muligvis enkelte dele, der er elektrogalvaniseret.
Pas på med Alfa 75 Turbo, hvis den er nyere end 01.10.90. Så kan den ikke indregistreres i Danmark, fordi den aldrig har kunnet fås med katalysator. Hvis den alligevel ved et "uheld" er smuttet igennem syn, vil det senere give problemer. Man bliver så tvunget til at eftermontere en katalysator (men dog uden lambdasonde og regulering).
mvh
Peter D
Pas på med Alfa 75 Turbo, hvis den er nyere end 01.10.90. Så kan den ikke indregistreres i Danmark, fordi den aldrig har kunnet fås med katalysator. Hvis den alligevel ved et "uheld" er smuttet igennem syn, vil det senere give problemer. Man bliver så tvunget til at eftermontere en katalysator (men dog uden lambdasonde og regulering).
mvh
Peter D
Min Alfa Romeo '92 Alfa Romeo 75 3.0 V6 var galvaniseret - derom overhovedet
ingen tvivl. Galvaniseringen indebar dog ikke, at tagkonstruktionen havde
fået behandlingen. Jeg fik det verificeret gennem Alfa Romeo, fordi jeg ville
bruge oplysningen som et salgsargument!
Galvaniseringen af "min" bil hænger sammen med den gråimport, Ole
foretog på et tidspunkt, hvor Alfa i princippet ikke var repræsenteret
her i landet. Min udgave var son nævnt een af dém, og de var bestemt
for det svenske marked.
Mvh
Mogens
ingen tvivl. Galvaniseringen indebar dog ikke, at tagkonstruktionen havde
fået behandlingen. Jeg fik det verificeret gennem Alfa Romeo, fordi jeg ville
bruge oplysningen som et salgsargument!
Galvaniseringen af "min" bil hænger sammen med den gråimport, Ole
foretog på et tidspunkt, hvor Alfa i princippet ikke var repræsenteret
her i landet. Min udgave var son nævnt een af dém, og de var bestemt
for det svenske marked.
Mvh
Mogens
-
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
- Geografisk sted: Danmark
Mogens,
Ud fra et produktionsteknisk synspunkt, så lyder det bare meget usandsyneligt, at Alfa "pludselig" skulle begynde at galvanisere en model, der i starten af 90'erne var på vej ud af produktion. Da resourcerne altid har været lidt begrænsed hos Alfa, så ville det være meget mere logisk, hvis penge og energi blev brugt på 155'eren og 164'eren - men det er jo italienere vi har med at gøre, så man ved jo aldrig.
Min egne 75'er fra '91 har ihvertfald aldrig været galvaniseret, for den har fået nye skærmkanter og bagagerumsbund her for et år siden. Hvis den har været galvaniseret fra ny af, så vil jeg næsten mene, at de kunne have sparet sig ulejligheden.
Ud fra et produktionsteknisk synspunkt, så lyder det bare meget usandsyneligt, at Alfa "pludselig" skulle begynde at galvanisere en model, der i starten af 90'erne var på vej ud af produktion. Da resourcerne altid har været lidt begrænsed hos Alfa, så ville det være meget mere logisk, hvis penge og energi blev brugt på 155'eren og 164'eren - men det er jo italienere vi har med at gøre, så man ved jo aldrig.
Min egne 75'er fra '91 har ihvertfald aldrig været galvaniseret, for den har fået nye skærmkanter og bagagerumsbund her for et år siden. Hvis den har været galvaniseret fra ny af, så vil jeg næsten mene, at de kunne have sparet sig ulejligheden.