Aircon. i 164 virker ikke

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Soren
Indlæg: 14
Tilmeldt: 16 maj, 2006 06:18
Geografisk sted: Danmark

Aircon. i 164 virker ikke

Indlæg af Soren » 16 maj, 2006 06:30

Jeg har netop købt en 164 Super fra 1997 og den kører fantastisk og er i det hele taget en dejlig bil. MEN jeg har konstateret at aircon.-anlægget ikke virker. Dels kører det kun luft op ved forruden og det er helt upåvirket af hvilke knapper jeg trykker på for at få luften fordelt til andre dele af kabinen. Og desuden er temperaturen af luften der kommer ind den samme uagtet hvilken temp. jeg taster ind!

Har andre haft lignende problemer og fundet en løsning?

Vh
Søren



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 16 maj, 2006 19:00

Hej Søren og velkommen til Smeden.
Tror dit varme/ventilationssystem har 2 fejl:
1. En klap (måske flere) til luftreguleringen sidder fast, enten pga. dårlig elforbindelse eller defekt el-motor.
2. A/C virker ikke, enten fordi kompressoren ikke virker (har oplevet på en 155 at stelforbindelsen ikke virkede, den sad skjult og udsat ude bag fronten og blev erstattet af en ny ved relæet under instrumentbrædtet) eller systemet skal genopfyldes/regeneres med kølemiddel.
Enten en opgave for en autoelektrikker eller A/C ekspert (som også kan regenere kølesystemet).

Soren
Indlæg: 14
Tilmeldt: 16 maj, 2006 06:18
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Soren » 17 maj, 2006 00:24

Hej Alfisti Erik

Tak for dit svar. Har i dag fået testet anlægget og det viser sig at du nok har ret i at der er 2 problemer. A/C'en er utæt og alle pakninger skal skiftes, men ellers er det nok funktionsdygtigt. Det største problem er sikkert klimaanlægget. Hvis elmotorer er gået kan man frygte hele instrumentbrættet skal skilles ad...

vh
Søren

Soren
Indlæg: 14
Tilmeldt: 16 maj, 2006 06:18
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Soren » 17 maj, 2006 00:24

Hej Alfisti Erik

Tak for dit svar. Har i dag fået testet anlægget og det viser sig at du nok har ret i at der er 2 problemer. A/C'en er utæt og alle pakninger skal skiftes, men ellers er det nok funktionsdygtigt. Det største problem er sikkert klimaanlægget. Hvis elmotorer er gået kan man frygte hele instrumentbrættet skal skilles ad...

vh
Søren

Besvar

Tilbage til "Alfa 164 El-system"