Bilsyn og svejsninger

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
simonriedel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 16 okt, 2005 20:02
Geografisk sted: Danmark

Bilsyn og svejsninger

Indlæg af simonriedel » 06 jun, 2012 07:52

<p>Jeg har i dag været til syn og det gik rent ud sagt ikke godt. </p><p>Quick Bilsyn i Glostrup mente at jeg skulle tage tæpperne ud af bilen, for at de kunne se svejsninger ovenfra. og de mente også, at jeg skulle rense svejsningerne. De har fået maling, sort, man skulle tro det var lidt mærkeligt at komme til syn uden at have malet svejs over. </p><p> </p><p>Det drejer sig om bunden langs kanterne i begge sider - tectylen sørgede for at rusten bredte sig. Og så i øvrigt også lige to huller lige der, hvor børn har deres fødder på bagsædet. </p><p>Ak ja, hvorfor kører man dog ikke golf...?</p><p>Men svar gerne på det med svejsningerne, evt med link. Vh  </p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 06 jun, 2012 19:18

Ruststederne er de typiske for 156. Svejsninger skal være udført fagligt korrekt, så derfor kan synsmanden forlange at se hvordan de er udført fra begge sider (mange sætter en lap over/under rusthullet uden at skære ud til sundt stål). Derfor er han i sin gode ret til at forlange tæppet løftet.

simonriedel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 16 okt, 2005 20:02
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af simonriedel » 07 jun, 2012 01:45

<p>OK, og tak for hjælpen.</p><p>Jeg har skåret ud til sundt jern og nogle steder punktsvejset (boret et seks mm hul ca hver 4 cm) og andre steder kantsvejset ca. hver 2-4 cm. </p><p>Der er omkring en halv til en hel cm overlæg. </p><p> </p><p>Desuden hældt en god gang hammeritemaling på - ikke andet. </p><p> </p><p>Det må vel være i orden så? </p><p> </p>

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 07 jun, 2012 02:21

Jeg kan forstå, at du skal til omsyn pga. af denne fejl (bl.a.), så du løsner tæppet, så det kan løftes så synsmanden kan se svejsningerne ovenfra.
Foran langs inderpanel siden og bag foran bagsædet. Maling plejede at være acceptabelt, men ikke Tectyl el. lign., men rens med en stålbørste, så svejsningerne fremstår tydelige.
Husk, det er synsmanden som bestemmer om bilen er godkendt eller ej - nogle er flinke andre er sure, så ved du til en anden gang, hvor du ikke skal køre hen.
Min 156 fik isvejst rep. stykker i bunden lige bag forhjulene ligesom din, det fik jeg godkendt uden videre til omsynet.

simonriedel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 16 okt, 2005 20:02
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af simonriedel » 09 jun, 2012 00:28

Tak for svar.
Hvor fik du den godkendt henne? (altså hvilket synssted).

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 09 jun, 2012 04:45

Pava syn i Humlebæk

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"