servo

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
Glenn
Indlæg: 19
Tilmeldt: 27 jan, 2011 22:11
Geografisk sted:

servo

Indlæg af Glenn » 12 maj, 2012 00:18

<p>hej. jeg har netop skiftet motor i min 156 2.0ts. Da jeg skulle prøvekøre den var alt ok, men efter 2 km gik den i stå i et kryds, jeg startede den igen og kørte fint nok, men nu lugtede det af olie og det begyndte at ryge fra motorrummet. Den blev samtidig tung i styretøjet. Jeg "listede" hjem med den og kunne konstatere at olien kom fra servopumpen. Jeg tog servopumpen fra min gamle motor og monterede den(stort arbejde). Jeg luftede systemet ud - løftede bilen op, påfyldte olie og drejede i bund nogle gange, efterfyldte og den virkede fint. Kørte igen 2 km, hvorefter den gik i stå ved standsning, startede og straks herefter larmede pumpen igen. Konstaterede at den "nye" pumpe også var stået af.</p><p>Er der nogen der kender til problemet og hvad der kan være galt?? frygter selvfølgelig at det er noget med tandstangen, men kan ikke umiddelbart se sammenhængen?!</p><p></div></p><p>Glenn</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 12 maj, 2012 01:30

Du skal først og fremmest finde utætheden - det kan være pumpen, rør/slanger, tandstangen og dens pakninger og manchetter.
Husk, at servosystemet skal have automatgearolie.

Glenn
Indlæg: 19
Tilmeldt: 27 jan, 2011 22:11
Geografisk sted:

Indlæg af Glenn » 12 maj, 2012 15:45

<p>ja, men der er ingen utætheder før pumpen går i stykker, så kommer al olien derfra.</p><p> Ja jeg bruger Dexron ll - lll.</p><p>Det kan måske være en tilfældighed/svaghed, at begge pumper går i stykker???</p><p> Jeg må købe en ny pumpe mandag</p>

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 12 maj, 2012 20:37

Hvis det er pumpen olien kommer fra, så er det den, som er stået af.
Det ser ud til, at de fås i ombytning til ca. 2000,-
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=1

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"