Pava undervognsbehandling/rustbehandling til alfa?

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
dobbelthage
Indlæg: 24
Tilmeldt: 08 sep, 2007 06:54
Geografisk sted: Danmark

Pava undervognsbehandling/rustbehandling til alfa?

Indlæg af dobbelthage » 20 nov, 2011 03:01

<p>Hej,</p><p>Er der nogen der har styr på om det er den rette rustbehandling at bruge Pava fra autobedst til at rustbehandle min alfa 156 2,0 JTS fra 2003. Den er begyndt så småt at ruste en smule nedenunder samt meget lidt oppe ved forrude kanten op imod taget.</p><p>Vil det være en god idè?</p><p>De har et godt tilbud lige nu, så tænker jeg må slå til hvis det er ok til min alfa! </p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 20 nov, 2011 03:49

Alle de produkter som bruges til rustbeskyttelse er gode, forskellen ligger i hvor omhyggelige rustbeskyttelses centret er med påføring og afmont. af div. plastdele i undervogn og skærmkasser.
Rustdannelserne ved for-og bagrude kan ikke rustbeskyttes med Pava eller ligende. Ruderne skal afmonteres og rusten fjernes, pladen grundes og lakeres.

dobbelthage
Indlæg: 24
Tilmeldt: 08 sep, 2007 06:54
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af dobbelthage » 20 nov, 2011 06:13

Tak Erik ;-)
Jeg får den rustbeskyttet hos autobedst og efterflg. slebet de små pletter der desværre er kommet.
Endnu engang tommelfingeren op for at det går så hurtigt med dine svar og kvaliteten af dine svar ALTID.
Keep it up, vi er mange der nyder godt af dette.
Mark

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 20 nov, 2011 18:34

Hej Mark og tak.
Rusten ved for- og bagrude kan holdes nede ved at slibe forsigtigt og løfte gummelisten lidt og skrabe løs rust væk under gummiet. Giv rusten lidt rustomdanner og noget tyktflydende grunder (med zink i). Inden lak slibes grunderen så den er jævn og lak påføres af nogle gange. Så ser det OK ud og holder et stykke til.

svendm
Indlæg: 169
Tilmeldt: 08 aug, 2005 11:15
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 20 nov, 2011 21:31

Mark, Hørt hørt, Erik er uundværlig for dette forum.[:D]

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"