Rustgaranti ??? hvad er det ?

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
netsoum
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15 dec, 2004 06:55
Geografisk sted: Danmark

Rustgaranti ??? hvad er det ?

Indlæg af netsoum » 21 mar, 2005 19:58

Hi,

Jeg har en 156`er .... 1.6 fra 1999.
Nu har min mekaniker fundet ud af at der er meget rust i undervognen ...(og vanger). Den skal rustbehandles, svejses osv. da den skal synes om 1 måned. Min mekaniker (Ikke autoriseret) siger at det må komme inde-fra.
Såvidt jeg ved er der 6 års rustgaranti !!
Alle service er overholdt på Autoriseret værksted ..... dog er det ekstra tillæg for rust-tjek ikke inkluderet. Gælder rust garantien så ikke ??


Mvh
Lars



Ole Nielsen
Indlæg: 115
Tilmeldt: 08 aug, 2004 15:32
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Nielsen » 21 mar, 2005 22:24

Vores er præcis den samme, og er lige blevet undervognsbehandlet for første gang med Tektrol.
Det lyder ret vildt at der skal laves pladearbejde i den allerede, og at det kommer indefra. Måske har du haft fugt under måtterne : forumdk/topic.asp?TOPIC_ID=844
Evt. andre tråde under Karrosseri!
Vores havde en smule overfladerust, der nemt blev repareret.
Jeg ville prøve at køre forbi en Alfa-forhandler og snakke med dem. Hvis det ikke hjælper, så evt. prøv FDM.
Held og lykke og jeg vil da gerne møre resultatet...

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 22 mar, 2005 01:18

Hej Lars - Bagerst i servicehæftet er nogle rubrikker som skal være stemplet og dateret af en aut. forhandler/værksted ved 3 og ved 5 år (+/- 30 dage) for at den 8 års rustgaranti dækker. De har ikke noget med de normale service intervaller at gøre. I de senere år har Fiat/Alfa sendt ejeren et brev med indkaldelse til tjekkene.
Hvis de er det, vil garantien dække tæringer men ikke overflade rust som skyldes lakskader.

Ole Nielsen
Indlæg: 115
Tilmeldt: 08 aug, 2004 15:32
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Nielsen » 08 apr, 2005 01:57

Altså ELP - Hvad er der med dig og den "SEND NYT SVAR" - knap.... :-)

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"