Hvilke tændrør til V6?

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Per H. Nørgaard
Indlæg: 38
Tilmeldt: 05 dec, 2003 05:08
Geografisk sted: Danmark

Hvilke tændrør til V6?

Indlæg af Per H. Nørgaard » 30 okt, 2004 08:28

Hej
Er der nogen der har nogle gode bud på hvilke tændrør der er velegnede til en 3.0 V6? eller bedre egnede end de oprindeligt anbefalede Lodge 2HL, Jeg har set NGK BP7ES og Bosch super 4 nævnt som bedre typer - ?



Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 30 okt, 2004 12:24

Kender godt nok ikke Golden Lodge fra andet end til 33 (8v og 16v),og herfra er erfaringen på en skala fra 1 -10 = -5 !!!! Fatter ikke hvordan det mærke kan overleve???Den ene gang (8v) kørte den under 100 km,før et rør brændte helt af.Den anden gang (16v) havde jeg lige monteret motoren i en 1,7 QV,og kunne bare ikke få den igang.Alt blev prøvet !!! Til sidst byttede jeg rør (nye Golden Lodge) til NGK,og så sprang den igang på 1. eller 2. omgang.-

Har ikke rørt dem siden med en ildtang.

Alfista
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13 okt, 2003 18:02
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Alfista » 30 okt, 2004 17:38

Sværger til Golden Lodge i min Spider...

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 30 okt, 2004 21:29

Nå,men så er det jo dig der er kunden [:D][:p]

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 01 nov, 2004 00:48

Jeg har heller aldrig haft problemer med at de brændte af? De har tendens til at kokse til hvis ikke motoren når at blive ordentligt varm. Tændrør har jo godt af at blive luftet [;)]

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 01 nov, 2004 06:59

Det er selvfølgelig også lidt ensporet at være,-at fordi jeg har haft problemer med Golden Lodge nogle gange på en boxer,så at konkludere at de ikke dur' til nogen modeller overhovedet [:o)]

Men jeg ved at flere boxer "brugere" forbander dem,men derfor kan de jo sagtens køre fint på ovennævnte model.Men NGK rør går man nu aldrig galt af [:D]

wwjd
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25 maj, 2005 02:36
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af wwjd » 25 maj, 2005 05:50

har haft problemer med ujævn motor gang (kænguru benzin) ved acceleration har prøvet andre rør men efter montage af golden lodge er alle problemer væk har prøvet det samme problem både på alfa 75 og 164 og gtv6

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 05 jun, 2005 06:05

Hej Thomas - jeg har også gode erfaringer med Golden Lodge rør fra Nord & Boxer motorer. Tog dem ud hver 20k km og rensede og skiftede hver 60k.
Jeg har (i gamle dage) set huller i stemplerne på Nord motorer grundet andre rør end GL.

Per H. Nørgaard
Indlæg: 38
Tilmeldt: 05 dec, 2003 05:08
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Per H. Nørgaard » 26 jun, 2005 03:52

Jeg har "prøvet mig frem" skulle have ordnet nogle ting bl.a. bremser og bestilte i samme omgang nogle nye tændrør igennem en af de større danske værkstedsgrossister - de holdt standhaftigt på at de udleverede "Denzo" tændrør var de korrekte erstatninger, skiftet faldt sammen med en ventiljustering så det var lidt svært at bedømme resultatet. Men jeg syntes ikke motoren kørte som i de "gode gamle dage" da jeg fik bilen. Jeg fangede 12 nye Golden Lodge 2HL til 256kr på ebay og hældte dem i istedet, godt 4.000km før denzo'erme skulle være skiftet. Forskellen kunne mærkes og høres med det samme motoren blev startet! og indtrykket har holdt ude på vejen - aldrig mere kommer der noget andet end GL 2HL i min V6 !

Mvh. Per

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 29 jun, 2005 18:12

Hej Per - Det lader til at Lodge har fået endnu en kunde. Men det ku' godt være at de snart skulle udvikle nogle rør til nyere Alfa modeller og andre bilmærker.

Besvar

Tilbage til "Alfa 164 Motor"