Hvor gemmer benzinpumperelæ og pumpe sig henne?

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
dyvel
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25 aug, 2009 05:50
Geografisk sted: Danmark

Hvor gemmer benzinpumperelæ og pumpe sig henne?

Indlæg af dyvel » 26 aug, 2009 23:43

I går købte jeg en alfa der havde lidt problemer med at holde sig i gang - ja den var faktisk mere end svær at starte, men tog chancen og hev den hjem på en autotrailer. Har i dag gået tændingssystem efter og renset det hele op, inkl. luftmængdemåleren. Lige fedt hjalp det, men så prøvede jeg lige med en sjat dieselstart og så sprang den i gang med det samme, men døde igen lige så hurtigt.

Fint tænker jeg - så er der da gang i tændingssystemet, og næste punkt på fejlfindingen er derfor benzinpumpen. Der render 2 rør op til motorrummet, hvor jeg formoder det ene er et returrør, men jeg har haft begge af (en ad gangen) og tørnet motoren et par gange for at se om benzinpumpen virker som den skal.

Ved det ene rør skete der intet. Det andet kom der lige en lille "snaps" ud af når jeg stoppede med at tørne motoren. Med tænding alene kom der intet ud af nogen af dem.

Som den perlegrusmekaniker jeg er (en glad amatør) er jeg nu overbevist om at det er en defekt benzinpumpe eller måske elektronikken på vej dertil der driller.

Enig ???

Og er der så nogen der ved hvor pumpen befinder sig på sådan en alfa 164'er ???
Og hvad med relæet - det er i motorrummet ik?, men hvor...

Takker!



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 28 aug, 2009 03:16

Benzinpumpen sidder i tanken og skal køre allerede når der er tænding på (den er elektrisk).
Jeg kan ikke se (on-line reservedelskatalog) hvor relæet sidder, der er mange og flere steder i bilen. Men det skal klikke, når der sættes tænding til. Prøv selv at se i kataloget
http://62.195.105.49:7080/navi?COUNTRY= ... GUI_LANG=9

Besvar

Tilbage til "Alfa 164 Motor"