Køb & salg

Såfremt du har kommentarer eller spørgsmål til diskussionsforum'et, kan du skrive dem her.
Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Køb & salg

Indlæg af Thomas G » 10 aug, 2004 02:45

Da det hænger lidt i bremsen med at få lavet online køb & salg på Alfaklub.dk,hvorfor så ikke lave det midlertidigt her hos Alfasmeden?Bare indtil det andet bliver etableret.Kunne bare være i den enkleste form,som 1 (køb & salg) eller 2 (1 køb,og 1 salg) hovedkategorier.Så fik vi dem ikke lusket ind under de forskellige model kategorier.Var det noget?

PS : Jeg har tilbudt min hjælp til køb/salg på Alfaklub.dk,men da jeg ikke er kyndig til at kunne lave det der skulle til,var det selvfølgelig ikke meget værd.Kan det virkelig passe at ingen kan hjælpe?Tror sgu' mere at ingen gider at hjælpe!!



Admin
Indlæg: 67
Tilmeldt: 05 maj, 2003 10:00
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Admin » 10 aug, 2004 07:29

Hej Thomas
Ja, du skal nok bringe det op over for de som beslutter hvor annoncerne skal placeres. Det vil tage ca 1 time at opbygge en løsning her i forum-et, som kan indfri ønsker mht godkendelse 1 gang ugentligt, tage indholdet direkte og flytte til klubbladet.

MVH
Ole

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 10 aug, 2004 07:56

Tja,jeg er ihvertfald ikke ude på at lave rav i den.Men hvem bestemmer egentlig mht. internet baseret køb/salg på Alfaklub.dk?

Det er ihvertfald min mening at det ville være mere tidssvarende hvis det kørte på nettet,sideløbende med (verdens bedste)klubblad.Jeg tror da at der måske ville komme mere gang i salget.

Alfista
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13 okt, 2003 18:02
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Alfista » 10 aug, 2004 18:50

Det må jo være bestyrelsen som har besluttet, at tingene ikke må komme til salg på nettet før de er i bladet. I mine øjne vil det mest indlysende være at lave en samlet forum-løsning, hvor man slår dette forum og alfa-klubbens hjemmeside sammen. Et af foraerne kan så være til køb/salg. Det er håbløst at lade en person stå for redigering af køb/salg annoncer. I stedet bør man overlade det til brugerne at oprette annoncerne i et forum, og så kan man jo bare lade dem udløbe efter en given periode, feks 14 dage, så der ikke kommer til at ligge en masse uaktuelt.
Check feks www.hondaklub.dk, som har en fremragende hjemmeside, lidt ala det jeg har beskrevet.

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 11 aug, 2004 05:39

Hej Alfista/Jørgen.

Jeg beklager meget,for jeg kunne jo bare nævne din homepage,den har jo køb & salg.Også en meget fin Alfa side [^][:)]

Hvad er det i grunden for noget med at annoncerne først må komme på én gang om ugen,eller måske kun samtidig med at bladet udkommer??Hvorfor?Står man og mangler noget,må man jo følge med engang imellem.Jeg kan godt se at det ikke bliver nemmere at lave med alle de kriterier.Er der nogen "ansvarlige" der kan fortælle lidt om disse idé'er [:)]

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 11 aug, 2004 18:10

Dette emne har været til debat en del gange til bestyrelsesmøder.
Grunden til at annoncerne kun komme på nettet lidt efter at bladet er udkommet, er at klubmedlemmerne som ikke har mulighed for at gå på nettet, mindst skal have lige så god mulighed til at få "de gode tilbud" som dem der har internet adgang. Plus at bestyrelsen er stolt af netop denne sektion i klubbladet, som jo nok ville udgå hvis et sådanne forum med køb og slag ville blive oprettet.
Misforstå mig ikke - jeg er klart tilhænger af "real-time updates" og syntes at, netop et køb og salg forum ville være en super idé - det er trods alt noget nemmere at bare gå ind på en hjemmeside og se om der er kommet gode nye tilbud end at vente 2-3 måneder på at et nyt klubblad udkommer..

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 11 aug, 2004 20:14

Hej Lars.

Jamen jeg kan godt tilslutte mig argumentet med at man er stolt over "Handelspladsen" i klubbladet,for det er virkelig også en ting jeg savlende kaster mig over,hvergang bladet udkommer.Men på den anden side ér det altså lang tid at vente 2 md hvergang på et nyt blad,enten hvis man står og mangler en reservedel (eller en bil),men ikke mindst hvis man har besluttet at sælge sin bil.Det er flot at vi har et så lækkert klubblad der udkommer 6 gange/årligt,men det er RIGTIG længe at vente på "aktuelle" købs/salgs annoncer.

Det andet argument med at det ikke er alle der har mulighed for at komme på nettet,-aarrrhhhh,bliver den ved med at kunne bruges?Stadig i år 2004??Jeg er da godt klar over at der stadig findes matrikelnumre i danmark uden internet opkobling,men er det ikke ved at være et fåtal?Er det aktuelle tal ikke over 90%?

Jeg sunes jeg læste eller hørte at man påtænkte at køb/salg annoncer ville blive samlet sammen,og derefter frigivet på nettet f.eks. én gang ugentligt.Er det korrekt?Jeg er da personligt mest tilhænger af "frie tøjler" med hensyn til annoncering,i retning af det som Jørgen Klitholm beskriver det længere oppe,men uanset løsning,kunne bladet så ikke bare tage de sidste annoncer med.Okay,så risikerer man at noget er solgt når bladet udkommer.Men det er vel ikke anderledes end at bladet lander hos medlemmerne med flere dages mellemrum.Og hele "Handelspladsen" bliver vel ikke rydder på 30 min hvergang,vel?

Hvis Ole Fisker ville lave det her på siden i en eller anden form,synes jeg vi skal tage imod det med kyshånd.Og kan jeg på en eller anden måde hjælpe,f.eks. med at holde styr på annoncerne,er jeg klar.Jeg kan ikke opbygge "sites",men kunne måske lære at administrere en del af det/den.Måske [:D][:p]

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 11 aug, 2004 21:07

Jamen du har helt ret i det du skriver.
Det ville være perfekt hvis Fisker ville oprette det herinde - også lyder det jo virkelig som om at du godt ville være med til at vedligholde det - for det er jo netop det der skal til..

Admin
Indlæg: 67
Tilmeldt: 05 maj, 2003 10:00
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Admin » 13 aug, 2004 07:04

Hej igen I 2 kamphaner.
Step 1 er nok at indsende det som punkt til diskussion på den kommende generalforsamling henholdsvis Jylland, Fyn og Sjælland. For der skal nok en sådan beslutning til at komme videre.
MVH
ole

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 13 aug, 2004 10:54

Kamphaner,-hvor vil du hen [?][:D].Har man måske nogen sinde set mage til objektiv,inteligent,velskreven,og samfundsnyttig ordveksling mellem to mennesker?[:D][:D][:D].Hvad mener du Lars?

Ja,skal det op på alle tre generalforsamlinger,så kan jeg ihvertfald se at vejen bliver lang.

Kunne nu godt tænke mig nogle flere meninger/synsvinkler på det her.Ingen der vil give sit besyv med?

Alfista
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13 okt, 2003 18:02
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Alfista » 13 aug, 2004 17:43

Jo, det vil jeg da godt - igen.[:)]Uanset om det er 90% eller færre af klubbens medlemmer som ikke har adgang til nettet, så er holdningen vel stadig, at så længe alle ikke har muligheden, så skal bladet prioriteres højest. I mine øjne er det en håbløs indstilling, da man aldrig har opnået nogen udvikling ved at gå efter laveste fællesnævner, og man ikke sikrer medlemmerne andet end at delene/bilerne blot sættes til salg andre steder, nemlig på www.dba.dk etc.
Så selvfølgelig skal klubben have en hjemmeside hvor medlemmerne har mulighed for selv at sætte dele til salg online. Dette behøver dog ikke udelukke at der fortsat er en køb/salg sektion i bladet - dem der ønsker det, kan jo stadig indsende annoncer dertil.
I øvrigt mener jeg det er en skam at klubben ikke viser vejen på hjemmesideområdet ligesom den har gjort på så mange andre. Det er den naturlige måde at søge information for de fleste i dag. Vores hjemmeside er pæn, men har i mine øjne kun interesse for potentielle nye medlemmer som søger info. For eksisterende medlemmer er der intet nyt at hente. En hjemmeside med et forum (hvor der også er køb og salg) er den allerbedste måde at skabe aktivitet og sammenhold blandt klubbens medlemmer. Det var egentlig derfor jeg lavede min egen side - at det så faldt oveni at denne side også gik online, er da helt fint - jo flere sider jo bedre. Min beskedne mening er den, at der skal laves en ny hjemmeside til klubben, som indeholder et køb/salg og et forum hvor man kan udveksle erfaringer; tekniske såvel som ikke-tekniske - det er jo bare at splitte det op i undersektioner. Dette forum er alletiders, men det er altså lidt misvisende at klubbens "officielle" forum ligger på en "privat" hjemmeside.

Ja, det var bare det jeg ville sige, hej - og så håber jeg at en masse af Jer kommer til næste weekends Classic Car Meeting på Ring Djursland hvor der kun er historiske klasser på programmet. Så der blir masser af køretid for undertegnede i 71-klassen - og alle de andre Alfister i Clubrace.

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 13 aug, 2004 18:42

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af Thomas G</i>

Kamphaner,-hvor vil du hen [?][:D].Har man måske nogen sinde set mage til objektiv,inteligent,velskreven,og samfundsnyttig ordveksling mellem to mennesker?[:D][:D][:D].Hvad mener du Lars?

Ja,skal det op på alle tre generalforsamlinger,så kan jeg ihvertfald se at vejen bliver lang.

Kunne nu godt tænke mig nogle flere meninger/synsvinkler på det her.Ingen der vil give sit besyv med?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

jeg mener klart vi skal slås.. [:D][:D]
men som Admin er inde på så skal det helt sikkert op til div. generalforsamlinger -og det kommer til at tage sin tid..
Alternativet er jo at Alfista/Jørgen vil sætte hans side og så vi kan bruge den og så må vi jo informerer folk om denne mulighed... Det ville jo nok være den mest hensigtsmæssige løsning på kort sigt..

Iøvrigt er jeg helt og aldeles enig med det Jørgen skriver oppe over - en skuffende holding klubben har angående websiden og selve internettet. Og selvfølgelig er det misvisende at dette - udemærkede forum som jo går for at være det officielle - ligger på et privat site.???

Alfista
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13 okt, 2003 18:02
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Alfista » 13 aug, 2004 19:13

Jamen altså; enhver er velkommen til at benytte sig af forum på min hjemmeside - også til køb/salg - det kræver blot en registrering. Den er ikke forbeholdt klubbens medlemmer, men alle med interesse for Alfaer. Der er i øvrigt 175 registrerede brugere nu - ikke at aktivitetsniveauet er særligt højt af den grund![:D]

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 13 aug, 2004 21:44

Ville det mon blive taget ilde op at sætte en lille notits i bladet om muligheden for køb/salg annoncer på www.cuoreSportivo.dk ??For det vil jeg da gerne gøre,og jeg tror der er mange der ikke ved den eksisterer.

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 13 aug, 2004 23:23

Jeg syntes det er en god idé...

Smækker den da lige på bilgalleri.dk så kan det da være at der er nogle er henvender sig - kunne være lidt sjovt at se om aktivitets niveauet steg..?!?

Besvar

Tilbage til "Andre kommentarer"