Artikel i Klubbladet vedr. rullefeltsmåling!!

Såfremt du har kommentarer eller spørgsmål til diskussionsforum'et, kan du skrive dem her.
Besvar
A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Artikel i Klubbladet vedr. rullefeltsmåling!!

Indlæg af A.Sommer » 06 feb, 2004 17:54

Hejsa

Jeg fandt det Meget skuffende at læse at ingen af 3 målte 75'ere havde over 120 HK..!!!

Desuden ser det ud til at der er korrigeret for transmissionstab og dette gør det jo BESTEMT ikke bedre, med mindre jeg forstår det forkert. Man må jo forudsætte at der er en del mere tab i en baghjulstrækker med en lang kardan..???

nogen der kan give en forklaring eller skal man til at kører med kompressor for at få fabrik opgivelserne opfyldt!![V][V]

DYBT SKUFFENDE!![V]



ole fisker
Indlæg: 84
Tilmeldt: 05 maj, 2003 22:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ole fisker » 06 feb, 2004 21:25

Hej Anders

Hvor har du forestillet dig at tabet skulle opstå i en kardan (transaksel) ?.
Er der indbygget vingummi som optager en masse effekt ? Selvfølgelig går der en smule krudt til at vride transakslen i det øjeblik der bliver fyret op for færgen; men det er ikke sådan at den effekt bliver ved med at gå tabt.
Såfremt transakslen er linet op = ingen vridning i hardy-skiverne, så er der ingen tab i en transaksel. Sådan er det bare !!!

Næh, der går rygter om ude i byen at et stort antal 75-ere kører konstant rundt i fail-safe mode i styreboxen => sløv skude. Så måske kan den manglende effekt henføres til det ?
Problemet er blot at finde ud af at de rent faktisk gør det. Dte kan være der snart kommer mere om det!

MVH
Ole F

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 06 feb, 2004 21:36

Tjaaeh - De målte motorer har vel været slidte?
Flade knaster, slidte foringer, ventiler mv. fjerner nogle hk.
Du kan jo så trøste dig med at hvis du havde sat en kompressor på sådan en motor ville der blot være endnu flere potentielle hk, der forsvandt [:o)]

Men Ole kan også have ret i det med fail-safe. Jeg målte min 90'er (med 75TS motor) til omtrent(*) 107hk [:(]
Jeg <i>formoder</i> at den kørte i fail mode på det tidspunkt...

(*) målt med G-tech + videokamera.. Langhåret metode [|)]

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 07 feb, 2004 00:17

Er der så nogen der kan fortælle hvordan man finder ud af om ens ECU køre i fail-safe??? Min vogn føles da ganske kvik, men hvis en anden styreboks kunne give 10-25 Hk mere ville det da være BILLIG (reletiv) tuning.

Jeg troede bare der gik en del kraft til spile jo flere led der var fra motor til gearkasse/hjul...
Syntes nu kommentaren om potientielt kompressortab var ganske GOD!!![:D]

Nå men håber MEGET at der er nogen der ved noget om FAIL_SAFE og hvrdan man kommer ud af den indstilling??

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 07 feb, 2004 04:28

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote">Er der så nogen der kan fortælle hvordan man finder ud af om ens ECU køre i fail-safe??? Min vogn føles da ganske kvik, men hvis en anden styreboks kunne give 10-25 Hk mere ville det da være BILLIG (reletiv) tuning.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Nu er det jo ikke sikkert at det er styreboksen der er noget galt med...
Hvis den detekterer en fejl på en sensor skal den jo netop gå i fail-mode for ikke at ødelægge motoren...
Nu følger jo så naturligvis spørgsmålet: "hvilken sensor kan det være galt med?"[?]
Ved hjælp af 4 stykker ledning, en tryk-kontakt og en lille pære kan der konstrueres en fejlkodeudlæser. Den kobles til et stik, der ligger og flyder nede ved motronic-boksen under gulvtæppet i højre side...
Desværre kan jeg ikke huske hvordan det skal kobles [xx(]

Men på dette link kan der findes lidt oplysninger om hvordan udlæsningen foregår på en 164: http://www.digest.net/alfa/FAQ/164/diag.htm

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote">
Syntes nu kommentaren om potientielt kompressortab var ganske GOD!!!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Takker [:I]
Jeg har altid været stor tilhænger af potentiel energi [:p]

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 26 feb, 2004 08:36

Her er så lidt info og de koder jeg ikke kunne finde tidligere:
http://alfaimola.free.fr/twinspark/conn ... index.html

Jeg håber at I kan forstå det franske [:o)]
Ellers kan Altavista's lille fisk måske hjælpe http://babelfish.altavista.com/babelfish

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 29 mar, 2004 00:21

Hejsa alle..
Bare for at følge op på mit halvgamle indlæg
Jeg fik målt min bil til rullefeltsdagen i slagelse, trods det at jeg ikke havde fået bestilt tid,TAK FOR DET!!!!

Og resultatet var 129,8 HK..... Med katalysator. Og jeg har fået mere ro i sjælen!

Der mangler stadig lidt men i forhold til de, i sidste klubblad, viste er det vist ganske godt...
Ville blot lige nævne det, men der kommer vist en artikkel med date i det næste klubblad(vist ikke det der er på trapperne!)

Besvar

Tilbage til "Andre kommentarer"