Undervognsbøsninger?

Alle emner indenfor Tuning, bl.a. Motor, Undervogn og karrosseri.
Besvar
alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Undervognsbøsninger?

Indlæg af alfa33 » 15 sep, 2004 07:50

Ville lige høre om nogen har nogle råd til hvor undervognsbøsninger til en 33 16V kan findes til fornuftige priser inden jeg begynder at ringe land og rige rundt.

Det skulle også være en god idé at skifte alle bøsningerne i undervognen, når man nu er i gang. Men hvor mange er der egentlig?

Er undervognsbøsningerne ens til alle 33 modellerne?

Faldt i øvrigt over Powerflex bøsninger - men de er så ikke helt billige [xx(]

På forhånd tak

MH
"Spørgejørgen"



Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 15 sep, 2004 09:16

Må jeg svare igen [:I] ? Bruno Hansen Motorsport http://www.brunohansen-msport.dk/ sælger Power Flex bøsninger.Så vidt jeg har kunnet finde ud af,ligeså billigt (eller dyrt om du vil) som andre steder jeg har fundet.Bøsningerne er de samme til alle 33'ere,og Alfasud/Sprint.

Der findes også Super Flex,men dem kender jeg ikke kvaliteten på.De er lidt billigere,men ikke noget der rykker noget. http://www.superflex.co.uk/

alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa33 » 15 sep, 2004 09:47

Ja absolut må du da - forrygende at du vil [:D]! Ingen priser på deres side, må ringe. Bruger du selv Power Flex bøsninger på din 33?

Man får vel stadig en masse godt ud af nye sænkningsfjedre, dæmpere (eks Koni) selvom man nøjes med at udskifte
undervognsbøsningerne med nye orig. standardbøsninger.
Er der så stor forskel fra de orig. bøsninger til Powerflex?
(Bortset fra holdbarheden).

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 15 sep, 2004 10:24

Angående priser,går jeg ud fra du mener hos Bruno Hansen?Jeg fik priser af ham engang,og de stemte fuldt ud overens med dem Powerflex selv skriver som forhandler priser på deres site.

Nej,jeg kører ikke selv med dem.

Ja,selvfølgelig får man en masse godt ud af nye (sports) dæmpere og fjedre uden undervognsbøsninger.Se det lidt som et valg : Vælger du Koni Sport,Eibach sænkningsfjedre,og polyuretan bøsninger,ja så er det farvel til alt der hedder komfort !!! Til gengæld får du en meget mere præcis undervogn,med meget tydelige sportslige aner (tror også nok ordet sportslige er en underdrivelse).Din undervogn bliver med andre ord knaldhård.Så vidt jeg ved er der (Alfa) folk der bruger disse komponenter i Clubrace.Ikke for at male fanden på væggen,men lur mig om man ikke kunne risikere at karrossen kunne begynde at revne hist og her med tiden.Som gadebil har man jo ikke bur i bilen,derfor bliver karossen udsat for nogle hårde belastninger,når undervognen bliver <u>så</u> hård.Omvendt er det heller ikke sådan at der går en uge,så står du med en 16v'er i 2 dele [:p][:D]

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 15 sep, 2004 17:24

He he revner i karrossen, jo det er vist set før. Jeg har hørt om et par stykker med revnede karosser, men de brugte også ALUMINIUMSbøsninger.. BANG er er hårde.... men men men når det revner,så må det jo "bare" svejses.. ens bil kan da NÆSTEN ikke blive for hård.. vel?[:D]

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 15 sep, 2004 17:48

Henrik - Alternativt kan du prøve Kevin hos www.ebspares.co.uk ham købte jeg mine Powerflex bøsninger af..

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 15 sep, 2004 18:19

Anders : Enig i det du skriver sidst,desværre kan der jo hurtigt opstå - skal vi kalde det en interesse-konflikt - med resten af familien.Men da det jo (naturligt nok) er mig der skruer på bilen,ja så er det sådan set "take it or leave it" [:D][8D] (tror ikke min kone læser på dette forum,så man kan vel godt spille lidt sej).

Thomas H
Indlæg: 30
Tilmeldt: 21 aug, 2003 05:24
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Thomas H » 13 nov, 2004 07:15

Hejsa....er der nogen, som har fundet ud af prisen på de powerflex bøsninger? :)

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 13 nov, 2004 08:46

Jeg har fået dem engang af Bruno Hansen,kan dog ikke længere huske det præcist.Men regn selv sammen her : http://www.powerflex.co.uk/products.asp ... talog=0501

Prisen er som sagt nogenlunde den samme her i landet.Prøv da også Lars T's tip længere oppe i tråden.På den anden side har han jo åbenbart en evne til at få bedre rabatter end os andre dødelige [?][:D].Det er ellers ham der er fra sjælland,og mig der er jyde [:p].

Har i ikke snart generalforsamling på sjælland??Så få dog lige Lars T udnævnt til officiel rabat-nasser [8D][:D][:D].Tror han er go' til det.

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Tuning"